kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
27 Şubat 2009, Cuma
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat
FİLO KOMUTANI İKEN EMEKLİ ... Evli ve 2 kız çocuğu bulunan 55 yaşındaki Arısan, 34 yıl önce Hava Harp Okulu’ndan mezun oldu. Fantom 4 savaş uçağı pilotu olan Arısan, Hava Kuvvetleri 1. Ana Jet Üssü 112. Filo Komutanı iken emekliye ayrıldı.

Kaptan tecrübesiyle büyük faciayı önledi

İsmail EREL - Yalçın ÇAKIR - İbrahim TAŞ Cevdet ÖZ
27.02.2009
Kazada yaşamını yitiren kaptan pilot Arısan, inişten önce arızalanan THY uçağının önce kuyruğunun yere çarpmasını sağladı. Arısan böylece uçağın burun üstü çakılarak patlamasını engelledi..
İstanbul-Amsterdam seferini yapan ve Schiphol Havalimanı'na inmesine sadece saniyeler kala düşen Türk Hava Yolları'nın tecrübeli kaptanı Hasan Tahsin Arısan'ın, daha büyük bir faciayı önlediği ortaya çıktı. Amsterdam'a iniş yapmak üzereyken uçakta bir anda büyük bir sorun olduğunu farkeden kaptan pilot Arısan'ın, yaptığı anonsta, mürettebata "Çarpmaya hazır olun" komutunu verdiği öğrenildi. Sadece çok acil durumlarda verilen bu komutu mürettebatın yanı sıra bazı yolcuların da duyabildiği kaydedildi.

KOMUTUN ANLAMI
THY'nin en tecrübeli pilotlarından biri olan Hasan Tahsin Arısan, uçağın artık yere çakılmasının kaçınılmaz olduğunu farkedince, uçağı bilinçli olarak önce kuyruk bölümüyle yere çarptırdığı belirtildi. Pilot, önce kuyruğuyla yere vuran uçağı son anda birkaç metre havalandırmayı başarırken, uçak hemen ardından yere çakıldı ve üçe bölündü. Kaptan pilotun bu manevrayı, uçağın burnuyla zemine çakılmasını önlemek için yaptığı belirtiliyor. Uçağın önce burnuyla yere vurması halinde uçakta bir patlama ve yangın çıkma tehlikesinin çok yüksek olduğu ifade edildi. Pilotun anonsla mürettebata, uçağın her an bir yere çarpabileceği veya düşmek üzere olduğu bildiriliyor. Bu komuttan sonra yolcuların tamamını 90 saniyede uçaktan tahliye edilmek zorunda. Çünkü 90 saniye sonra, uçakta bir patlama oluşma ihtimali çok yüksek.

ÖLENLERİN 5'İ TÜRK, 4'Ü ABD'Lİ
Kazada, kaptan pilot Hasan Tahsin Arısan, ikinci pilot Olgay Özgür ve yardımcı pilot Murat Sever'in yanı sıra yolcu Bülent İçören ve mürettebattan bir kişinin de öldüğü belirtildi. Ölen diğer 4 kişinin ise Boeing firması çalışanları olan ABD vatandaşları Michael Hemmer, Joan Salman, Ronaldo Rickey, Rickye Wilson olduğu öğrenildi. Amsterdam'daki kriz masasından yapılan açıklamada ise ölenlerin ailerine bilgi verildiği, ağır yaralanan 6 kişininde kimliklerinin belirlendiği kaydedildi. Yolcuların uyrukları ise şöyle sıralandı: 60 Hollandalı, 51 Türk, 1 Alman, 7 Amerikalı, 3 İngiliz, 1 Bulgar, 1 Finlandiyalı, 1 İtalyan, 1 Tayvanlı, 4 İranlı, 1 Sudanlı ve 2 Suriyeli. 2 yolcunun uyruğu ise belirlenemedi.
Haberin fotoğrafları