kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
27 Şubat 2009, Cuma
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Düşen uçak '2 kez arıza yaptı' iddiası

Cevdet ÖZDEMİR-Ali BALCI /SABAH
27.02.2009
THY'nin Amsterdam'da düşen Tekirdağ adlı Boeing 737-800 tipi yolcu uçağının daha önce 2 kez arızalandığı ileri sürüldü. Uçağın, 23 Şubat Pazartesi günü sabah saat 10.10'da TK 1857 sefer sayısıyla İstanbul'dan Madrid seferini yapmak için pist başına ilerlerken teknik bir arıza nedeniyle geri döndüğü ortaya çıktı. İddiaya göre SABAH yazarı Ömer Üründül'ün de içinde bulunduğu uçağın yolcuları arıza üzerine Dış Hatlar Terminali'ndeki 305 numaralı yolcu salonuna alındı. Tekirdağ uçağı ise teknisyenler tarafından incelendi. Yapılan kontrollerde uçağın "master coution light" adı verilen ikaz ışıkları testi sırasında bir sinyal lambasında arıza tespit edildi. Bu panel değiştirildikten sonra uçak yeniden sefere verildi. Yolcular, 1 saat 30 dakika gecikmeli olarak İstanbul Atatürk Havalimanı'ndan hareket etti. Tekirdağ uçağının daha önce de kanatların yüzeyini artırarak havada düşük hızlarda tutunmalarını sağlayan flaplarında arıza meydana geldiği bildirildi. Yine iddiaya göre bu arıza üzerine THY Teknik hangarında uçağın sistemleri kontrol edildi, arıza giderildi Acı kazanın hemen ardından yapılan açıklamada THY yetkilileri, uçakta bakım sorunu olmadığını, en son periyodik bakımın ise 22 Aralık 2008'de yapıldığını açıklamıştı.

THY'DEN AÇIKLAMA
THY Genel Müdürlüğü de dün basında yer alan iddialarla ilgili olarak açıklama yaptı. Uçağın teknik bakımlarının prosedüre uygun yapıldığının belirtildiği açıklamada, "Kaza geçiren uçağımız 2002 model olup, en son C bakımı 22 Ekim 2008'de, A bakımı ise 19 Şubat 2009'da yapılmıştır. A bakımı sonrası son uçuşa kadar 52 saat uçuş gerçekleştirilmiştir" denildi. Tekirdağ uçağının 23 Şubat'taki Madrid seferi öncesi "taksi yoluna gidişi" esnasında uçağın pilotunun, (master caution light) ana ikaz lambası arızası bildirmesinin ardından seferden alınıp aynı gün arızanın giderildiği vurgulandı. Tekrar sefere konulan uçağın 8 iniş kalkış yaptığı ve herhangi bir olumsuzluk yaşanmadığının anlatıldığı açıklamada, "Haberlerde yer alan flaplarla ilgili konu ise 28 Ekim 2008'de sol krueger flapın topraklama cihazı değiştirilmesidir. Yapılan işlemden sonra uçak seferine sorunsuz devam etmiştir" ifadeleri kullanıldı.