kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
18 Ocak 2009, Pazar
Sabah
 
Haberler Spor Günaydın Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Günaydın Cuma Cumartesi Pazar Emlak Buzz
 
24 Saat
24 Saat
Herviault, macaron'un ana malzemesi bademin en iyisinin Türkiye'de olduğunu söylüyor.

'Macaron'un sırrı: Az şeker, bol aroma

SİNAN ÖZEDİNCİK
17.01.2009
Bir 'macaron ustası' olan Fransız şef Germain Herviault, bu italyan lezzetini özgün Türk aromaları ile birleştirerek farklı alternatifler yaratmayı düşündüğünü söylüyor..
Yarım asırdan fazla süredir çikolata ve pasta denince akla ilk gelen markalardan Divan, yeni Fransız şefi Germain Herviault tarafından orjinal reçeteleri ile hazırlanan macaronları satışa sundu. Fransızların dünyaya kazandırdığı önemli bir lezzet değeri olan macaron, Türkiye'de de yeni bir trend başlatacağa benziyor. Eski reçetelerle hazırlanan macaronlar günde bir kilo satarken, Divan Pastaneleri yeni macaronlarla bu sayıyı günde 15 kiloya çıkarmış. Yaptığı macaronlarla Türk insanının damak zevkini fetheden 29 yaşındaki Fransız şef Germain Herviault, gerçek bir Parisli. Kariyerine 1999 yılında Paris'in ünlü caddelerinden Champs-Elysees'deki adı macaron'la özdeşleşmiş en eski ve meşhur pastanelerden biri olan Laduree'de başlayan Herviault, kariyerine Paris'in 3 Michelin yıldızlı restaurantlarından Lucas Carton ve Grand Vefour'da devam ediyor. Herviault, hayatındaki ilk yurtdışı kariyer deneyimini Londra Didier's Patisserie'de gerçekleştiriyor. Dünyanın en ünlü pasta şeflerini yetiştiren Le Cordon Bleu Culinary Arts School'da bir dönem eğitim de veren Fransız şef, ünlü şef Guy Martin'in ekibiyle, Air France'ın Tokyo'daki kutlamaları ve Osaka Gastronomi Haftası'nda da önemli görevler üstlenmiş. Fransa'nın en değerli şeflerinden Alain Ducasse'den de eğitim alan Herviault, şimdi ikinci yurtdışı deneyimini yaşadığı Türkiye'de, Divan markası altında yepyeni lezzetler yaratmanın heyecanını yaşıyor. Özellikle aromalar konusunda çok hassas olduğunu belirten Fransız şef, meslek hayatı boyunca birçok farklı otoriteyle çalışmanın kendisine yeni kombinasyonlar ve yöntemler öğrenme konusunda çok yardımcı olduğunu düşünüyor. Tarzını az şeker, bol aroma olarak tanımlayan şef, İstanbul'un tarihi ve kültürel zenginliğiyle kendisini büyülediğini, Divan markası altında Türk tatlarını Fransız teknikleriyle harmanlayarak gezi ve gastronomi konusunda vizyon sahibi, meraklı insanlara ulaşmak istediğinin altını çiziyor. Gerçek Fransız macaron'u yapmayı Laduree'de çalıştığı yıllarda öğrenen Herviault iyi bir macaron'un sırrını ise şöyle açıklıyor: "Macaron'un en önemli özelliği küçücük narin şekli ve içine kattığınız aromalardır. İyi bir macaron yapmak için önce en iyi malzemeleri kullanmanız gerekiyor. Macaron'un ana malzemesi olan bademin en iyisini de Türkiye'de bulmak mümkün." Fransızlar arasında çok yaygın olmasına rağmen bir o kadar da özel bir lezzet olan macaronu, özgün Türk aromaları ile birleştirerek farklı alternatifler yaratmayı da düşünen Herviault, özellikle İstanbul'daki Mısır çarşısının kendisi için müthiş bir ilham kaynağı olduğunu belirtiyor. İlk olarak vanilya, çikolata, frambuaz, çarkıfelek, fıstık ve gül aromalarıyla hazırladığı macaronlara, yeni aromalar eklemek için çalışmalarına devam eden Fransız şef, Avrupa'ya sık seyahat eden Türklerin macaronu gerçekten sevdiğini, özellikle yeni kuşağın dünya lezzetleriyle çok ilgili olduğunu, macaronu yeni keşfeden insanların da bu tadı hemen benimsediğini söylüyor.
Haberin fotoğrafları