kapat
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
Okur Temsilcisi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
24 Kasım 2008, Pazartesi
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat
Gerald Ratner

Hatasını anladı, pırlanta gibi parladı

PINAR ÇELİK
23.11.2008
Mücevher mağazacılığı yapan 1.2 milyar sterlinlik aile şirketini bir konuşmasındaki benzetmeyle batma noktasına getirdi Küllerinden doğup mücevher satan en büyük portalı kuran Ratner, Marka Konferansı'nda diriliş hikâyesini anlatacak..
Dünyadaki en büyük hatalar listesinin ilk sırasındaki isim Gerald Ratner. 80'li yılların ortalarında geleneksel mücevher mağazacılığı yapan aile şirketi Ratner Group'u devraldıktan sonra firmayı en değerli şirketler arasına sokmayı başardı. Ürünleri daha geniş bir tüketici kesimine de satabilmek için yaptığı görsel birtakım değişiklikler 13 milyon sterlin (32.5 milyon YTL) ölçekli bir firmayı milyar sterlinlik (3 milyar YTL) şirket haline getirdi. Ancak Gerald Ratner'ın birçok yöneticinin bulunduğu bir salonda yaptığı konuşma kamuoyuna yansıyınca bu parlak gidişin önüne çelikten bir set çekildi.

M&S BENZETMESİ SONU OLDU
Nisan 1991'de Gerald Ratner'ın Direktörler Enstitüsü'nde yaptığı karşılaştırma firmanın da sonunu hazırladı. "Biz kristal İspanyol şarabı sürahisini kadeh eşliğinde gümüş kaplamalı tepside sadece 4.95 sterline satıyoruz. 'Bunu bu kadar düşük fiyata nasıl satıyorsunuz' diyenlere de 'bunların hepsi saçmalık' cevabını veriyoruz. Bizim ürünlerimiz Marks & Spencer'ın karidesli sandviçlerinden daha ucuz" diye konuşan Ratner'ın şirketi bir anda çok hızlı bir değer kaybına uğradı.

HATASINI KABUL EDEMEDİ
Bir anda alt üst olan dengeleri ve yaptığı hatayı kabullenmekte zorluk çeken Ratner, "Bu hatayı kabul etmek çok zor oldu ama 500 milyon sterlin değerindeki şirketi bir anda piyasadan sildi" diyor. Bu yıl Yürekli Eğitim ve Danışmanlık tarafından dokuzuncusu düzenlenecek olan Marka 2008 Konferansı'nda yaşadığı marka çöküş serüvenini paylaşmaya hazırlanan Ratner, yaptığı hatadan ders alıp yeniden doğan bir yöneticiyi yani kendisini anlatacak.