kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 11 Ağustos 2008, Pazartesi
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
Mehmet Tütüncü Ingmar Wester

3 saatte bulduğu 'stanol'leri yılda 476 milyona tattırıyor

EBRU ERDOĞAN
Kolesterolü düşürdüğü belirtilen bitkisel stanolleri 'şans eseri' bulduğunu anlatan Finlandiyalı Wester, içeriğinde bu maddenin bulunduğu Benecol'ün, 30 farklı ülkede satıldığını söyledi..
Türkiye'de Kalbim Benecol markasıyla bilinen ve kolesterolü düşürdüğü iddia edilen Benecol'ü bulan Finlandiyalı Raisio Group'un Ar-Ge Koordinatörü Ingmar Wester, ürünün etken maddesi olan bitkisel stanolleri farklı bir araştırma sırasında şans eseri bulduğunu ve üç saat içinde geliştirdiğini belirterek, ürünün bugün yılda 476 milyon insana ulaştığını söyledi. 1995 yılında piyasaya sunulan Benecol'ün bugün 30 ülkede satıldığına dikkat çeken Wester, Türkiye'nin fonksiyonel gıda açısından henüz emekleyen fakat büyük potansiyeli olan bir ülke olduğunu dile getirdi.

ÜLKER'LE YOLA DEVAM
Benecol dışında çalıştıkları çok çeşitli araştırma platformları olduğunu anlatan Wester, önümüzdeki aylarda yeni ürünlerini piyasaya sunacaklarını söyledi. Türkiye'deki ortakları Ülker'le iyi bir ortaklıkları olduğunu dile getirerek, "Bu nedenle yeni bir ortak aramak gibi niyetimiz yok. Ancak Türkiye çok büyük bir ülke, bizim de yeni ürünlerimiz çıkmaya devam edecek. Ülker'in dışında yeni bir ortak ancak gelecek yıllarda düşünebileceğimiz bir konu" diye konuştu. Yeni ürünleriyle ilgili çalışmalarının henüz çok erken evrede olduğunu, bu nedenle şimdi söz etmesinin mümkün olmadığını ifade eden Wester, Benecol'ün ana maddesi olan stanol esterlerle ilgili klinik araştırmaları farklı ülkelere yaymak istediklerini kaydetti. Stanollerle ilgili araştırmaya değer farklı boyutların olduğunu vurgulayan Wester, "Ürünümüzün kolesterolü düşürmenin ötesinde etkileri olduğunu düşünüyoruz; diyabet hastaları, ve metabolik sendromu olan kişiler üzerindeki etkileri umut vaat ediyor. Onun için bu çalışmaları daha da ilerleteceğiz. Bunun dışında Benecol'ün ana maddesinin klinik araştırmalarını, farklı ülkelere de yaymak istiyoruz. Yani şu ana kadar odaklandığımız modern ülkelerin dışında farklı ülkelerde de farklı spesifik araştırmalar yapmak istiyoruz" diye konuştu. Benecol'ün satışlarının ülkelere göre farklılık gösterdiğini dile getiren Wester, farklı satışların nedenini araştırdıklarını söyledi.

"POTANSİYEL ÜLKESİNİZ"
Benecol'e yoğun ilginin olduğu İngiltere'yi örnek gösteren Wester, şunları söyledi: "İngiltere dışında İspanya'da da bizim ürünlerimizin de bulunduğu fonksiyonel gıdalar çok başarılı oldu. Polonya ve Finlandiya da aynı şekilde. Ama mesela Hollanda'da başarı oranı oldukça düşük kaldı. Bunun sebebini bilmiyoruz, çözmemiz gereken bulmacalardan bir tanesi de bu. Farklı AB ülkelerinin gıda güvenliğinden sorumlu ajanslarıyla çalıştığımız için şunu görüyorum ki; bu ajansları daha liberal olan ülkelerde tüketicilerin de bu ürünlere karşı güveni daha fazla oluyor.
Türkiye'de ise bununla ilgili düzenlemeler daha yeni. Ama burada başarılı olabilmek için çok sıkı çalışmamız gerektiğini biliyoruz." AB'de, fonksiyonel gıdaların içeriğinin 'prospektüs' şeklinde üzerlerine yazılmalarıyla ilgili yeni düzenlemeyi değerlendiren Wester, bu uygulamayla bazı küçük ve orta fonksiyonel gıda şirketlerinin ortadan kalkabileceğini söyledi. Düzenlemenin, AB'nin 'tek ve açık pazar' politikası için çok olumlu olduğunu kaydeden Wester, "Böylece besinlerin üzerindeki açıklamalar standart bir hale gelecek. Bu da, bir ülkede ruhsatlandırılan ürün başka bir AB ülkesinde ruhsatlandırılması konusunda bir takım sorunlar ortaya çıkarmasına engel olacak" dedi.