kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 3 Ağustos 2008, Pazar
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC
Esen EVRAN
HABERİNİZ OLSUN

Cebe gelen kampanya SMS'lerinin yüzde 12'si alım kararını etkiliyor

SMS yoluyla kampanya bombardımanından herkes şikayetçi değil. Tüketicilerin yüzde 30.4'ü en azından dikkate alıp okuyor. Yüzde 12'si ise bu mesajı dikkate alarak satın alma kararı veriyor.
Türkiye'nin kentsel alanında yaşayan, ekonomik olarak aktif nüfusun yaşam biçimlerinin ele alındığı Tüketici Trend Araştırması'nı hazırlayan İnterpromedya'dan bir öneri geldi. "Biz nasılsa üç ayda bir bu araştırmayı yapıyoruz. İsterseniz, sizin için de birkaç soru sorabiliriz". Cep telefonuma mağazaların kampanya SMS'lerinin yağdığı ve bunu önlemenin yollarını araştırdığım bir dönemde, aklıma ilk gelen, tüketicilerin SMS'leri ne kadar dikkate aldığı oldu. Ve birkaç soruyu daha hızlıca sıralayıverdim. 'SABAH'a özel' sorulan soruların yanıtları da birkaç gün önce geldi...

Kentli tüketiciler inceleniyor
Bu araştırma, pek çok benzerinden farklı olarak sadece kentli tüketiciler ile yapılıyor. Aslında paranın çoğunu harcayanlar da diyebiliriz. 15 yaş ve üzeri arası örneklem ile yüzyüze anket tekniği kullanılarak yapılan araştırmada toplam 1.512 birey ile görüşülüyor. Örneklemin yüzde 33,5'i üniversite, yüzde 40,3'ü lise ve yüzde 26,1'i ilköğretim mezunu. Araştırma, toplam 16 ilde (İstanbul, Ankara, İzmir, Adana, Antalya, Bursa, Denizli, Diyarbakır, Edirne, Erzurum, Gaziantep, Konya, Kayseri, Manisa, Samsun, Trabzon) gerçekleştiriliyor.
Araştırmanın Haziran ayı sonuçlarına göre tüketiciler, bir şeyi satın almak riskliyse onu hiç istememişler anlaşılan. Çünkü Türkiye'de ekonominin daraldığı, tüketimin hız kestiği bir dönemde " Yakın zamanda almayı isteyip vazgeçtiğiniz bir ürün var mı?" sorusuna yüzde 59.6 gibi bir oranla "Yok" denmesi ancak bu anlama gelebilir. Öte yandan tüketicilerin yüzde 9.1'i bilgisayar, yüzde 4.5'i plazma/LCD TV, yüzde 5.1'i cep telefonu, yüzde 6.8'i otomobil, yüzde 1.9'u da ev almaktan vazgeçmiş.