kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 5 Şubat 2008, Salı
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC

''Alo 183''e 2 yılda sadece 2 kişi başvurdu

Yeni Haber
Sosyal Hizmetler Çocuk Esirgeme Kurumu (SHÇEK) Genel Müdürlüğünce kadın, çocuk, engelli ve yaşlılara yönelik şiddet ve istismarın bildirilmesi için oluşturulan ''Alo 183'' ihbar hattına Şanlıurfa'da 2 yılda sadece iki kişi başvurdu.

Sosyal Hizmetler İl Müdür Yardımcısı Abdullah Özbay, kadın, çocuk, engelli ve yaşlılar gibi toplumun dezavantajlı gruplarına yönelik şiddet ve her türlü istismarın bildirilmesi amacıyla 2003 yılında 20 kentte uygulanmaya başlanan ''Alo 183'' ihbar hattının Şanlıurfa'da da hizmet verdiğini hatırlattı.

24 saat hizmet veren hattın İl Müdürlüğündeki personel açığı nedeniyle yeterli ve istenilen ölçüde hizmet verememesinden dolayı kaldırıldığını aktaran Özbay, ancak 2006'da hattın genel müdürlük bünyesinde hizmet vermeye başlamasının ardından, ihbarların Ankara'ya yapılmaya başlandığını anlattı. Özbay, genel müdürlük bünyesinde faaliyet gösteren hattın 24 saat çalıştığını kaydetti.

ALO 183 BİLİNMİYOR

İhbarda bulunmak isteyenlerin söz konusu hattı aramaları halinde Ankara'daki yetkili kişinin vatandaşa yardım ettiğini, daha sonra da il müdürlüklerindeki ilgili kişilerin vatandaşa yönlendirildiğini dile getiren Abdullah Özbay, bunun ardından istismara uğrayan kişiye ulaşılarak, gerekli yerlerde koruma altına alındığını veya sorunu çözme yoluna gidildiğini ifade etti.

İki yıldır genel müdürlükte faaliyet gösteren hattın genel olarak bilinmediğini, vatandaşların hattan habersiz olduğunu aktaran Özbay, ''İnsanlarımız '155, 156' telefonlarını biliyor. Ancak bu hattı bilmiyor. Bunun temelinde tanımamanın yanı sıra aramaktan çekinme faktörü de etkili. Şanlıurfa'da 2006 ve 2007'de söz konusu hatta sadece iki ihbar yapıldı.

Bir tanesi ailesi tarafından okula gönderilmediği ileri sürülen bir kız çocuğu, diğeri ise şiddete uğradığı iddia edilen bir kadının ihbarıydı. Bizler gerekli önlemleri alarak, söz konusu kişilere yardımcı olduk. Ancak her ne kadar hatta iki başvuru yapılmışsa da savcılık, emniyet ve askerden çeşitli konularda ihbarlar alıyoruz. Genellikle bize gelen başvurular bu şekilde oluyor'' diye konuştu.

Abdullah Özbay, hattın tanıtılması amacıyla ileri dönemlerde çeşitli çalışmalar yapmayı planladıklarını da belirtti.

(AA)