kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 29 Ağustos 2007, Çarşamba
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
Türkiye Bankalar Birliği Başkanı Ersin Özince

Bankası ile başı derde girene Hakem Heyeti çözüm bulacak

Tüketicilerin kredi kartı ve kredilerle ilgili artan şikayetleri bankaları harekete geçirdi. Bankalar Birliği 1 Eylül'den itibaren 'Hakem Heyeti' uygulaması ile arabulucu olacak..
Son dönemde tüketicilerin bankaların kredi kartı ve tüketici kredilerindeki uygulamalarına itirazı ve şikayetlerinin yoğunlaşması üzerine Bankalar Birliği devreye girdi. Türkiye Bankalar Birliği (TBB), üye bankalar ile bireysel müşterileri arasındaki sorunlarda uzlaştırıcı bir niteliğe sahip olacak "Müşteri Şikayetleri Hakem Heyeti" uygulamasını 1 Eylül 2007'de başlatma kararı aldı. Hakem Heyeti, banka ve kredi kartları, tüketici kredileri ve diğer bankacılık ürünleri alanlarında banka müşterilerine hizmet verecek.

30 GÜNLÜK SÜRE VAR
TBB'den yapılan açıklamada, Hakem Heyeti'nin, üye bankalar ile bireysel müşterileri arasındaki sorunların değerlendirilmesi ve çözüme kavuşturulmasını sağlamak için oluşturulduğu belirtilerek, "Hakem Heyeti, 1 Eylül 2007 tarihi itibariyle hizmet vermeye başlayacak. Hakem Heyeti, banka ve kredi kartları, tüketici kredileri ve diğer bankacılık ürünleri olmak üzere üç ayrı alanda bireysel müşterilere hizmet vermek üzere yapılandırıldı" denildi. Açıklamaya göre, bankaların bireysel müşterilerinin şikayetleri ile ilgili olarak Hakem Heyeti'ne başvurmadan önce, bankalarına başvurmaları gerekiyor. Bankaya başvurmadan TBB'ye yapılan başvurular bankaya gönderilecek. Müşteri, bankasından alacağı yanıta göre, dilerse Hakem Heyeti'ne iletilmek üzere TBB'ye ikinci kez başvurabilecek. Bankaya yazılı veya elektronik posta ile başvuru yapılabilecek. Hakem Heyeti'ne başvurmak için ise "şikayet başvuru formu" kullanılması zorunlu olacak. Başvuru formları ve Hakem Heyeti'nin işleyişi hakkında hazırlanan broşürler, banka şubelerinden ya da www.tbb.org.tr adresinden sağlanabilecek. Bankanın yanıt verme süresi, başvurunun alındığı tarihten itibaren 30 gün olarak belirlendi. Hakem Heyeti'nin hizmetleri ise ücretsiz olacak.