kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 5 Temmuz 2007, Perşembe
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
Ferit Sarper Bülent Sarper Ali Gök

1.1 milyar dolarlık rakı pazarında rekabet fiyata sıçradı

Sarper İçecek'in rakısı Beylerbeyi, üç kez damıtılarak üretilmesine karşın, piyasadaki iki kez damıtılmışların fiyatına satılacak..
İLİŞKİLİ HABERLER
1.1 milyar dolarlık rakı pazarında rekabet fiyata sıçradı
TEKEL'in özelleştirilmesinin ardından birbiri ardına çıkan rakı markaları, kimi zaman tat konusunda, kimi zaman da üretim sürecindeki farklılıklarıyla rekabette üstünlük sağlamaya çalıştılar. Sarper İçecek'in yeni rakısı Beylerbeyi ise rekabete farklı bir ivme kazandıracak. Şirketin Yönetim Kurulu Başkanı Bülent Sarper, Beylerbeyi'nin üç kez distile (damıtım) edilmiş bir ürün olduğunu belirterek, "Piyasada üç distileli başka rakılar da var ve bunlar 35 YTL'den satılıyor. Biz, Beylerbeyi'ni 26 YTL'ye satacağız" dedi.

UCUZA SATACAK
Sarper İçecek, Beylerbeyi markalı rakılarının alkollü içecek pazarına girmesiyle ilgili bir basın toplantısı düzenledi. Toplantı öncesinde SABAH'ın sorularını yanıtlayan Bülent Sarper, pazarda yer alan aynı nitelikteki rakılardan daha ucuz satacaklarına ilişkin olarak, "Biz zarar etmiyoruz. Bu durumda pazardaki üç distile rakıların neden daha pahalı satıldığına o şirketlerin yanıt vermesi gerekir" diye konuştu. Akhisar'da 6 milyon litre kapasiteli 13 bin metrekare kapalı alana sahip üretim tesisi için 20 milyon dolarlık yatırım yaptıklarını anlatan Sarper, önümüzdeki beş yılda, yeni rakı markalarının yanı sıra votka ve cin üretimi için de 25 milyon dolarlık ek yatırım yapacaklarını anlattı. Sarper İçecek Yönetim Kurulu Başkan Vekili Ferit Sarper ise önümüzdeki aylarda biri yaş üzüm rakısı olmak üzere iki yeni marka daha üretmeye başlayacaklarını belirterek şöyle konuştu: "Yaş üzüm rakısı dışında üreteceğimiz ve önümüzdeki aylarda piyasaya çıkacak yeni ürün, iki distileli rakı olacak. Beyoğu adını verdiğimiz ürün, standart rakılardan daha ucuza satılacak." Üretimin yüzde 20'sinin ihraç edileceğini dile getiren Ferit Sarper, ihracatın ilk etapta Almanya'ya yapılacağını, sonrasında tüm Avrupa'yı hedeflediklerini söyledi. Genel Müdür Ali Gök ise, eylülden itibaren yaş üzüm rakısı üretmeye başlayacaklarını ifade ederek, yıllık ciro hedeflerinin 100 milyon YTL, pazar payı hedeflerinin ise yüzde 12 olduğunu kaydetti.