eborder=0 marginwidth=0 marginheight=0 scrolling=no>
27.02.2002
 SON DAKİKA
 EDİTÖR
 YAZARLAR
 HABER İNDEKS
banner
 EKONOMİ
 FİNANS
 MARKET
Limasollu
 TÜRKİYE
 DÜNYA
 POLİTİKA
 SPOR
 GALOP
 MAGAZİN
 SAĞLIK
 KAMPUS
 HYDEPARK
 ANKETLER
 ŞAMDAN
 DİYET
 TATLILAR
 CİNSELLİK
 PAZAR SABAH
 KİTAP
 SİNEMA
 SANAT
 RENKLER
 GURME
 TARİH
 SUNNY
 HIGH-TECH
 YAT&TEKNE
 NET YORUM
 NET GÜNDEM
 MELODİ
 ASTROLOJİ
 SARI SAYFA
 METEO
 TRAFİK
 ŞANS&OYUN
 ACİL TEL
 KÜNYE
 WEB REKLAM
 ARŞİV
 

Futbol ve reklam

Tarkan'lı Pepsi reklamının ne amaca hizmet ettiğini anlamadım!

Bu reklam ben de ne futbol milli takımızla ne de 'Dünya Kupası'yla ilgili hiç bir heyecan uyandırmadı. Çevremdeki farklı profili ve beğenileri olan insanlara bu reklamla ilgili düşüncelerini sordum. Onlar da benzer şeyleri söylediler.

Konuştuğum kişilerle ortak bir kanıya vardık. Bu reklamda milli takım ve dünya kupası dışında dışında başta Pepsi ve Tarkan olmak üzere başka şeyler öne çıkıyor. Film çok zayıf kalıyor.

Michael Jackson'un taklidi yapılıyor izlenimi doğuyor. Latinvari bir ortam benzerliği dikkat çekiyor. Tarkan takipçileri Türkiye'nin futbol taraftarlarına hiç mi hiç benzemiyor. Sadece Cihangir'i tanıyanlar ve orada çekim yapıldığını bilenler biraz Cihangir havası kokluyor.

Kısacası çok farklı olgu ve hedefler bu reklam filminde biraraya getirilmeye çalışılmış ve asıl hedeften uzaklaşılmış.

HEDEF NE?

Kullanılan malzemelerden çok hedef önemli.

Reklamın hedefi belli değil!

Bu reklam için belki şunları söyleyebilirler: "Pepsi içen yeni genç kuşağın bir bölümü böyle. Biz de bu reklamla bu kitleye ulaşmak istedik."

Böyle olsa bile kullanılan malzeme yanlış.

Beylik bir örnek olacak ama konuya çok uygun: Müslüman mahallesinde salyangoz satmak zor iş.

Şüphesiz konunun ilgili taraflarının kendi gerekçeleri vardır. Bunları bilmiyoruz.

BÜYÜK HEYECAN

Sonuç olarak Türkiye 'Dünya Kupası' gibi çok önemli bir enstantaneye ve heyecan fırtınasına hazırlanıyor. Basketbol gibi futbola göre hitap ettiği kitle daha dar olan bir alanda geniş kitleleri harekete geçiren bir reklam filmi izledik. Müziğini ve sözlerini hala mırıldanmaya devam ediyoruz.

Futbol kitlesinin renk yelpazesi ise çok daha geniş. Kısacası malzeme bol. Tam bir fırsat.

Bir maça gidip tribünlerin çok farklı kesimlerden insanları nasıl bir yumak haline getirdiğini gözlemek bile bunu anlamak için yeterli.

Taklit ve yapaylık iyi sonuç vermiyor.



<< Geri dön Yazıcıya yolla Favorilere Ekle Ana Sayfa Yap


Copyright © 2002, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır
Bu sayfa MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. ile
Yöre