kapat
26.01.2002
 SON DAKİKA
 EDİTÖR
 YAZARLAR
 HABER İNDEKS
banner
 EKONOMİ
 FİNANS
 MARKET
banner
 TÜRKİYE
 DÜNYA
 POLİTİKA
 SPOR
 MAGAZİN
 SAĞLIK
 KAMPÜS
 HYDEPARK
 İNANÇ
 ANKETLER
 ŞAMDAN
 GOOOOL
 DİYET
 TATLILAR
 SAMANYOLU
 CİNSELLİK
 TELE ŞAMDAN
 PAZAR SABAH
 KİTAP
 SİNEMA
 GURME
 TARİH
 SUNNY
 HİGH-TECH
 YAT&TEKNE
 NET YORUM
 NET GÜNDEM
 MELODİ
 ASTROLOJİ
 SARI SAYFA
 METEO
 TRAFİK
 ŞANS&OYUN
 ACİL TEL
 KÜNYE
 WEB REKLAM
 ARŞİV
 
Taksitli kartta son perde: Formula 1

Kod adı Formula 1. Yapı Kredi Bankası'nın kredi kartlarını taksitli kredi kartlarına dönüştürme projesine verdiği isim. Belli ki hızıyla rakipleri şaşırtmayı amaçlıyor. Biz de taksitli kart pazarındaki rekabetin Şubat ortalarında hiç olmadığı kadar çetin olacağını anlıyoruz.

Çünkü Yapı Kredi Bankası, 3 milyon 200 bin kredi kartını bir gecede taksit de yapılabilecek yeni bir karta dönüştürecek. Bankacılık çevresinde konuşulanlara bakılırsa, pazara büyük bir iddiayla girmeyi hedefleyen Yapı Kredi Bankası, kredi kartı müşterilerinin sahip olduğu Hedef Puanları da istedikleri mağazalarda harcamaya açmayı düşünüyormuş. 3.2 milyon kredi kartından bahsedilince, küçük bir alışveriş çılgınlığının yaşanacağını zannediyorum. Hedef Puan'la bedava alışveriş! Sonra da daha önce ancak nakit alabileceğiniz bir ürün ya da hizmeti 3 ya da 4 taksitte alma fırsatı...

Hiç fena değil.

Pazar çok cazip olunca bankalar da para harcama konusunda bonkörleşiyor sanırım. Yapı Kredi'nin yeni özellikler eklenen kredi kartının tanıtımı için 7 milyon doları gözden çıkardığını duyuyorum. Harcamalardan bahsetmişken, Akbank'ın taksitli kredi kartı Axess'in tanıtımı için 2001'in son iki ayında 12.6 milyon dolar harcadığı konuşuluyor. Artık gerisini siz düşünün. Yapı Kredi Bankası, kredi kartı pazarına ilk girerek avantajlı konumunu uzun süre korumuştu. Ancak birbiri ardına piyasaya çıkan taksitli kredi kartları, kredi kartları pazarından hatırı sayılır paylar kapmaya başladı. Belli ki bu nedenle Yapı Kredi pazara rakipleri şaşırtacak kadar agresif giriyor. Taksitli kart pazarında şu anda liderlik, kredi kartı özelliği olmamasına rağmen 1.5 milyon müşteriyle Advantage'da görünüyor. Garanti Bankası'nın taksitli kredi kartı Bonus da 1 milyon 100 bin müşteriye ulaşmış.

'Rakip korkutmuyor'
TÜSİAD'ın toplantısında karşılaştığım Advantage'ın mimarı Cem Boyner'e yeni rakipleri hakkında ne düşündüğünü sordum. "Çarşı uzun. Herkese yetecek müşteri var. Rakip korkutmuyor" cevabını verdi. Yine de pazarda bir tedirginlik olduğu ortada. Yapı Kredi Advantage'ı ne kadar etkiler, onu zaman gösterecek. Boyner kendinden emin konuşuyor: "Kar garantisi veriyoruz. Bu ne demek biliyor musunuz? Kayak tatiline gittiniz. Tipi yüzünden ya da kar olmadığı için otelden dahi çıkamadınız. O zaman size günlük 50 dolar ödüyoruz. O kadar cazip ürünlerimiz var ki..." Advantage'ın 'depo'sundaki pek çok yeniliğin martta pazara sunulacağı anlaşılıyor. Advantage'a ortak gelen Hüsnü Özyeğin, bankası Finansbank'ın Fransız BNP Paribas'la düşünülen evliliğinin olmayacağını da açıkladı. Boyner, 'İkimiz de bu iş sonuçlanana kadar beklemeyi uygun görmüştük. Şimdi Advantage'da yeni projeler için harekete geçiyoruz" diyor. Cem Boyner, yakında Advantage ile tatile gidenlere "Güneş garantisi" bile vermeye hazırlanıyorsa, taksitli kart pazarındaki rekabetin boyutlarını düşünebilirsiniz.



<< Geri dön Yazıcıya yolla Favorilere Ekle Ana Sayfa Yap

Copyright © 2001, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır