kapat
15.11.2001
 SON DAKİKA
 EDİTÖR
 YAZARLAR
 HABER İNDEKS
banner
 EKONOMİ
 FİNANS
 MARKET
 TÜRKİYE
 DÜNYA
 POLİTİKA
 SPOR
 GALOP
 MAGAZİN
 SAĞLIK
 KAMPÜS
 HYDEPARK
 ANKETLER
 SİNEMA
 SANAT
 KİTAP
 MÜZİK
 TARİH
 GURME
 GEZİ
 OTOMOBİL
 YAT&TEKNE
 HIGH-TECH
 WEEKEND
 MELODİ
 ASTROLOJİ
 SARI SAYFA
 CANLI
 METEO
 TRAFİK
 ŞANS&OYUN
 ACİL TEL
 KÜNYE
 WEB REKLAM
 ARŞİV
 

Terör şüphesi

New York'ta düşen uçağın bulunan kara kutusu sabotaj şüphesini gündeme getirdi: Kalkıştan 107 saniye sonra yolcu kabininde şiddetli sesler duyulmuş
New York'ta düşerek 270 kişinin ölümüne neden olan American Airlines uçağının bulunan kara kutusu, sabotaj şüphesini gündeme getirdi. Olayla ilgili soruşturmayı yürüten Amerikan Ulusal Ulaşım Güvenliği Bürosu'nun yaptığı açıklamaya göre, kalkıştan hemen sonra uçağın yolcu kabininde şiddetli tıkırtılar duyuldu. Bir süre sonra pilotun kontrolü kaybetmesi faciayı getirdi. Federal Havacılık Dairesi'nin uçağın motorunda mekanik bir sorun bulunmadığını açıklaması da sabotaj ihtimalini kuvvetlendirdi.

Kokpit konuşmalarını kaydeden kara kutunun bulunması uçağın kalkışından düşüşüne kadar geçen 144 saniye içerisinde pilot ve yardımcısının yaptıkları konuşmaları ortaya çıkardı. Kayıtlara göre, uçak havalandıktan 107 saniye sonra yolcu kabininden şüpheli bir tıkırtı geldi. Pilot bu tıkırtının kendilerinden önce kalkan Japon Havayolları'na ait uçağın yol açtığı türbülans olabileceğini söyledi.

144 SANİYE SONRA SES KAYITLARI KESİLDİ...
7 saniye sonra aynı ses tekrar duyuldu. Bu kez daha şiddetliydi. 4 saniye sonra yardımcı pilot uçağın hız kaybetmiş olabileceğini söyledi ve motorların maksimim güçte çalıştırılmasını istedi. Tam güçle çalıştırılan uçak 850 metreye kadar yükselebildi. Ancak iki saniye sonra pilot uçağın kontrolünü kaybettiğini söyledi. 144'üncü saniyede ses kayıtları kesildi. Pilot, uçağın yerleşim birimlerinin üzerine düşmemesi için okyanusa doğru dönmeyi denedi. Fakat buna zaman yetmedi ve Dominik Cumhuriyeti'ne gitmek üzere New York JFK Havaalanı'ndan kalkan A-300 tipi uçak, havaalanına 8 kilometre mesafedeki Queens semtinde binaların üzerine düştü. Olayda, 260'ı uçakta bulunan toplam 270 kişi hayatını kaybetti.

Uzmanların yaptıkları ilk incelemede, uçağın motora giren bir kuş sürüsü nedeniyle düşmüş olabileceği belirtilmişti. Ancak soruşturmayı yürüten müfettişler dün motora kuş ya da başka cisim girdiğini gösteren hiçbir delil olmadığını açıkladılar.

FBI DA TERÖRİST SALDIRI OLASILIĞINI ARAŞTIRIYOR
Bu açıklamaların ardından, olayın terörist bir saldırı olup olmadığı yeniden araştırılmaya başlandı. Pilotların duydukları seslerin uçağın içerisinde patlayan bir bombadan kaynaklanmış olabileceğini gözönüne alan uzmanlar, araştırmalarını bu sesin kaynağı üzerinde yoğunlaştırdılar. Amerikan Federal Soruşturma Bürosu FBI'ın da gelişmelerden haberdar edildiği; FBI dedektiflerinin Federal Havacılık İdaresi uzmanlarıyla birlikte çalıştıkları bildirildi.

Uzmanların üzerinde durduğu bir ihtimal de, uçağın 2 dakika önce aynı pistten kalkış yapan Japon Havayolları'na ait bir Boeing 747-400'ün yol açtığı türbülans yüzünden düşmüş olması ihtimali. Uçakların yol açtığı türbülansın, arkasındaki uçağın kontrolü kaybetmesine yol açabileceğini belirten uzmanlar, 1994'te 132 kişinin ölümüne neden olan Pennsylvania'daki USAir kazasının bu şekilde gerçekleştiğini hatırlatıyorlar. Bu iddialar Fransız basınında geniş yer aldı.

Bu türbülansın American Havayolları uçağının kuyruğunun bir bölümünün kopmasına yol açacağını belirten uzmanlar, bunun da pilotun kontrolü kaybetmesine neden olabileceğini belirtiyorlar.

Olayın gizemini Washington'da incelenmeye başlanan ikinci kara kutunun çözmesi bekleniyordu. Ancak dün Ulusal Ulaşım Güvenliği Bürosu'ndan gelen bir haber umutları tüketti. Büro yetkilileri kara kutunun olay sırasında hasar gördüğünü ve incelenemeyecek hale geldiğini açıkladı. Yetkililer, kara kutunun Florida'daki üretici firmaya gönderileceğini ve sorunun giderileceğini söylediler.



<< Geri dön Yazıcıya yolla Favorilere Ekle Ana Sayfa Yap
HAFTANIN SOYLEŞİSİ
Nuriye Akman'ın bu haftaki söyleşisi için tıklayınız

Copyright © 2001, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş. - Tüm hakları saklıdır