|
|
|
|
|
Kayıp Bagaj sendromu
|
|
Kayıp bagajlar hem yolcu hem de havayollarının başını ağrıtıyor. 2006 yılında tüm dünyada 34 milyondan fazla bagaj kayboldu. Kayıp bagajların havayollarına maliyeti ise 3.8 milyar dolar.
Avrupa Havayolları Birliği (AEA) 2006'da en fazla bagaj kaybeden havayollarını açıkladı. En çok bagaj kaybeden havayolları büyük ve prestijli şirketler oldu. Çünkü büyük havayolları çok fazla uçuş noktasından operasyon yapıyor ve transit yolcu oranı da çok yüksek. Küçük havayollarında ise transit yolcu sayısının az olması ve noktadan noktaya uçuş yapmaları sebebiyle kayıp bagaj oranları düşük. AEA'nın rakamlarına göre birliğe üye 24 havayolu geçtiğimiz yıl 5.6 milyon adet bagaj kaybetti. Yani her bin yolcudan 15.7'sinin bagajı kayboldu. En çok bagaj kaybeden havayolu, her bin yolcudan 23'ünün bagajını kaybeden İngiliz Havayolları British Airways oldu. Onu, Lufthansa, Air France, KLM, Alitalia izledi. THY ise en az bagaj kaybeden havayolları arasında yer aldı. Araştırmalar gösteriyor ki yolcular uçuş iptali ve rötar gibi konulardan sonra en çok bagaj kaybı konusunda şikâyette bulunuyor.
KAYIP
BAGAJA NE ÖDENİR? Kaybolan veya hasar gören bagajların Avrupalı havayollarına 2006 yılındaki maliyeti 1 milyar dolar, tüm dünyada ise 3.8 milyar dolar. Dünyada geçen yıl kaybolan bagaj sayısı ise 34.3 milyon. Kayıp bagaj konusunda Varşova Konvansiyonu ve Lahey Prokotolü hükümleri uygulanmakla birlikte havayollarının özel şartları da olabiliyor. Türk Hava Yolları, bir aylık arama süresi içinde bulunamayan kayıp bagajlar için Varşova Konvansiyonu/Lahey Protokolü hükümleri gereğince kilogram başına 20 dolar ödeme yapıyor.
|
|
|
|
|
|
|
|
|