Genel Başkan Yardımcısı Ahmet Şanverdi, Alman uzman Uwe Reibel imzalı raporu şöyle anlattı:
* Helikopter, kazadan önce normal çalışıyordu.
* ELT cihazı manuel çalıştı. Anten kırılsa bile sinyal vermeliydi. Kapalı olup olmadığı araştırılıyor.
* Seyri sefer işlemlerinin kayıt edildiği GSM cihazı vardı.
* Pilot, çıplak gözle görme usulüyle uçuyordu. nPilotun son derece yeterli olduğu anlaşıldı.
* Görüş mesafesi 300-500 metre idi. Çıplak gözle uçmak için en az 2 kilometre görüş mesafesi olmalıydı. Bu havada çıplak gözle uçmamalıydı.
Yayın tarihi: 15 Nisan 2009, Çarşamba
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2009/04/15//haber,48AC0F7F121743F28F9F20F144D7A51F.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2009, TURKUVAZ GAZETE DERGİ BASIM A.Ş.