Türkiye'de kuruluşunun beşinci yılını kutlayan Mey İçki'nin CEO'su Galip Yorgancıoğlu, kriz etkisiyle rakı pazarının 2009 yılında küçüleceği öngörüsünde bulundu. Yeni Rakı'nın 65 yılına ve Mey İçki'nin beşinci yılına özel olarak üretilen Yeni Rakı Yeni Seri'nin tanıtım toplantısında konuşan Yorgancıoğlu, rakı pazarının uzun yılların ardından ilk kez 2008'de yüzde 4'lük de olsa bir büyüme gösterdiğini söyledi. 2009'da ekonomik ürünlerin satışında artış bekleyen Yorgancıoğlu 27 TL ve üzeri fiyatlardaki ürün segmentinin küçüleceği bu nedenle de pazarın ufalacağını düşündüklerini belirtti. 2008 yılı cirosunu 1.3 milyar TL olarak açıklayan Yorgancıoğlu, "Pazardaki toplam küçülmeye ve kriz ortamına bağlı olarak Yeni Rakı'da da yüzde 2-3 arasında bir düşüş bekliyoruz. Dünyadaki toparlanmanın 2009'un son çeyreğinden itibaren Türkiye'ye de olumlu yansıyacağını düşünüyoruz ve 2010 ile birlikte yeniden büyüme öngörüyoruz" dedi.