kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
13 Nisan 2009, Pazartesi
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat
Büyük resim için tıklayın

Arçelik liderliği kaptırmadı Hakan Şükür markalaştı

12.04.2009
Nielsen'ın "Markalar" araştırmasına göre en çok hatırlanan marka sorgulamasında Arçelik tahta kuruldu. Marka olmuş sporcu klasmanında ise Hakan Şükür ipi göğüsledi..
Nielsen firmasının bu yıl 15'incisini tamamladığı 'Markalar' araştırması yine bilinen isimlerin liderliklerine sahne oldu. Kategori belirtilmeksizin kişilerin ilk aklına gelen marka sorgulamasında Arçelik oylarını düşürmesine rağmen 10 yıldan uzun süredir sürdürdüğü liderliğini bu yıl yine korudu. Adidas, Nike ve Ülker ise Arçelik'ten sonra en çok hatırlanan markalar oldu. İlk hatırlanan firmalar arasında da Arçelik hem marka hem de firma kategorisinde birinciliği kimseye kaptırmamış oldu. Firmalar kategorisinde Koç Holding firmalarından Arçelik birinci olurken Koç yarattığı markanın arkasından ikinci sırada yer aldı. Ülker ise Koç'u takip eden diğer firma oldu. Yakın hissedilen marka sorgulamasında da geçen yıl olduğu gibi Arçelik lider, Ülker ikinci sırada yerini aldı. Dönemsel değişimler dikkate alındığında ise Arçelik'in pek çok kategoride birinci sırada yer almasına rağmen belirtilme rakamlarında düşüş olduğu gözlendi.

TTNET SIÇRAMA YAPTI
Kategorilere göre lider markalara bakıldığında, cep telefonunda Nokia, tüm kategorilere göre belirtilme oranı en yüksek lider marka olurken Nokia'yı Coca Cola ve İpana takip etti. Kategorilerinde 2008'de lider durumda olan markaların 2007'ye kıyasla belirtilme düzeylerinin ne oranda değiştiği incelendiğinde 2008'de belirtilme düzeyini en fazla arttıran markanın, 23 puan artış ile internet servis sağlayıcı kategorisindeki TTNet olduğu görüldü. Bira kategorisinde Efes Pilsen 12 puan artış göstererek belirtilme düzeyini en fazla arttıran ikinci marka oldu. Kategorilerinde lider markalar olmalarına karşın belirtilme düzeyleri en düşük olan markalara bakıldığında özel hastanelerde Acıbadem, hazır giyimde LCW ile kedi-köpek mamasında Whiskas'ın en düşük belirtilme düzeyine sahip lider markalar oldu.