kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
14 Mart 2009, Cumartesi
Sabah
 
Haberler Spor Günaydın Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Günaydın Cuma Cumartesi Pazar Emlak Buzz
 
24 Saat
24 Saat

Artık mükemmelin değil, 'gerçeğin' peşindeyiz

06.03.2009
Jean markası Lee'nin Make History kampanyası kapsamında gerçekleştirilen fotoğraf yarışması sonuçlandı. Milano'da gerçekleştirilen ödül törenindeydik!..
"Artık 'mükemmellik'ten, modellerden, kusursuz moda çekimlerinden ve rötuşlanmış fotoğraflardan bıktık. İnsanlar tıpkı hayatın kendisi gibi; gerçek şeyler görmek istiyor." Jean markası Lee'nin Avrupa Pazarlama Direktörü Antonio Gnocchini, Make History adlı kampanyanın özünü böye açıklıyor. 2007'de başlayan kampanyanın fotoğraf yarışması ayağı, 16 bin 'gerçek an'dan oluşuyordu. Dünyanın dört bir yanından gönderilen fotoğraflar arasında, dokuz Türk yarışmacının kareleri de vardı. Seçilen fotoğraflar, hâlâ Milano'daki Revel Gallery'de sergileniyor. Yarışmayı kazanan Ro sella Dimichina ise 50 bin avro'luk ödülünü aldı ve Le Book'un yaratıcısı Veronique Kolasa ile I-D dergisinin kurucusu Terry Jones'un da aralarında bulunduğu jüriye, parasını sanatını geliştirmeye harcayacağına dair söz verdi.

TÜRKLER ÇOK BAŞARILIYDI
Jüri, yarışmaya Türkiye'den katılan fotoğrafların, 2007 yılında İstanbul'da sergi açan ünlü fotoğraf sanatçısı Boogie'nin işlerinden çok etkilendiğini söylüyor. Özellikle de İstanbul'dan gönderilenlerin. Yine de estetik ve yakaladıkları anlar açısından diğer diğerlerinden farklılaştıklarını söylüyorlar. Kampanya direktörü Giorgio de Mitri, trenli kareyi aklından çıkaramamış mesela, "Bilmesem, rahatlıkla Magnum fotoğrafçılarından Paulo Pellegrin çekmiş sanabilirdim," diyor.
İtalyan Dimichina'nın kazanan fotoğrafı ise zamansız.
İnsan yüzünün görünmediği fotoğrafta, bir havuzun içinde, nefes almaya çalışan bir kişi var.
Jürinin 'doğum anı'na benzettiği bu su içindeki kare bana, Nirvana'nın Nevermind albümünün kapağını da anımsattı! Bu yarışma ve kampanyadan çıkan derslere, daha doğrusu trendlere gelecek olursak; Gnocchini, artık sadece markaların konuştuğu dönemin sona erdiğini söylüyor. "İletişim artık tek yönlü olmuyor. Konuştuğunuz kadar müşterilerinizi de dinlemek zorundasınız.
Çünkü onlar da konuşmak istiyor. Onlara seslerini duyuracak bir platform vermeniz şart. Bütün markaların buna çok dikkat etmesi gerekiyor," diyor.

İNTERNET ÇOK ÖNEMLİ
Katılımcılar sadece fotoğraflarıyla değil, www.makehistory.eu adresinde yaptıkları oylamalarla da seslerini duyurmuşlar. "Aslında böylece markamızı biz de daha iyi tanıdık," diyor Gnocchini.
Kampanyanın internet üzerinden devam edeceğini anlatan Gnocchini, internete de çok önem verdiklerini, insanların online dünyadaki paylaşım alışkanlıklarını Make History'de devam ettireceklerini söylüyor.
Haberin fotoğrafları