kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
8 Mart 2009, Pazar
Sabah
 
Haberler Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Çizerler
Sabah Günaydın Cuma Cumartesi Pazar Buzz
 
24 Saat
24 Saat
HINCAL ULUÇ
Hıncal'ın Yeri

Tecelli'den Abuzittin'e mektuplar

Abuzittincim,
"Gene ukalalık ediyorsun" diyeceksin ama, bizim Sabah'ta haberi okuyunca Amsterdam'da kaza yapan uçağımızın neden düşmüş olabileceğini kendi kafama göre çözmüştüm! Hatırlarsın, muhabirken hep uçak kazalarına gönderirlerdi.. Sonraki yıllarda da, TRT'de çalışırken, sık sık pilotların davetlisi olarak "kokpit"te uçtum. Tabii işin tekniğini bilemem ama bi çok ilgiç olaya şahit oldum, havacılıkla ilgili (biraz da merakımdan) epey birikim kazandım..
Neyse, gelelim Sabah'taki habere.. Kazadan bir gün sonra yayınlanmıştı. Nedense iç sayfalarda u fak göstermişlerdi.
Özeti şu: Ömer Üründül, kazadan iki gün önce Tekirdağ'la (düşen uçak) Madrid'e uçacak. Ama uçak pist başından dönüyor. Yolculara uçak değiştirtiyorlar. Üründül, gazeteci merakıyla, bu değişikliğin nedenini soruyor: "Gösteri panelinde çok önemli bir bozukluk vardı. Giderilemedi" diyorlar .
Net bir cevap! 48 saat geçmeden Tekirdağ "gösteri paneli"ndeki bir göstergenin hatalı işlemesi sonucu düşüyor! Olay budur kardeşim!
Tabii karakutular mara kutular daha geniş deşifre edilecek, yapımcı uçak firmaları, aralarındaki rekabet nedeniyle, kafakarıştırıcı açıklamalarda bulunacaklar.. Bu arada kazaya dahil olanların avukatları, daha fazla tazminat için, çeşitli savlar ileri sürerken, bizim Sivil Havacılık Dairesi durumu kurtarmaya çalışacak.. Velhasıl bi enfarmasyon karmaşasıdır yaşayabiliriz. Benim senaryom (buna 15-20 yıldır havacılık sektöründe emek veren arkadaşlarımdan aldığım bilgileri de katarak) kazadan iki gün önce uçağın "master warning computer" denen sistemi arıza gösteriyor, Tekirdağ hangara çekilip tamir ediliyor, fakat anlaşılan, bu onarımda bi eksiklik var ki daha 48 saat geçmeden, "radyo altimetre" yanlış verilerle otomatik pilotu yönlendirince kaza meydana geliyor. (Üstelik otomatik pilot, son 8 uçuşta 2 defa, kabini, bu arıza nedeniyle ikaz etmiş)
Genel kanı "pilotlar otomatik pilot yerine manuel inselerdi bu kaza olmayacaktı" şe klinde.
Şu da bi gerçek "pilotlar sws sisteminin ikazına gerekli hızda cevap verebilselerdi (100 saniyelik bir zamanları olduğu varsayılıyor) bu kaza gene olmayacaktı!
Fakat hepsinden önemlisi; bak sevgili Abuzittincim Isparta'daki uçak da, gwps sistemi arızalı olmasaydı, çok büyük ihtimal, düşmeyecek o kadar insan ölmeyecekti.
Bu hayati öneme sahip aletlerin doğru dürüst kontrolü yapılmadan uçakların uçmasına kim, nasıl izin verebiliyor? Bu ne laçkalıktır, bu ne biçim Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'dür?
Balık baştan kokuyor Abuzittincim bu iş taa sorumlu bakanlara kadar gitmeli. Laçkalıktan, roro gemileri batıyor, trenler devriliyor, uçaklar düşüyor, onlarca ölü yüzlerce yaralı, Bakanlar hala iş başında.. Herkes kendi bildiği işi yapsın bilader!..
Gene pazar pazar tansiyonum çıktı..
Münasip yerlerinden öperim kardeşim.
Güneş
tecellister@gmail.com


Yasal Uyarı: Yayınlanan köşe yazısı/haberin tüm hakları Turkuvaz Medya Grubuna aittir. Kaynak gösterilse dahi köşe yazısı/haberin tamamı özel izin alınmadan kullanılamaz.
Ancak alıntılanan köşe yazısı/haberin bir bölümü, alıntılanan habere aktif link verilerek kullanılabilir.

Ayrıntılar için lütfen tıklayın