Toyota Motor, tüm dünyayı saran kriz nedeniyle 71 yıl sonra ilk kez zarar açıklamaya hazırlanırken, Toyotasa Türkiye'de panik yaşamıyor. Toyotasa Genel Müdürü İbrahim Orhon, krize bağlı düşen talep nedeniyle üzerlerinde önemli stok baskısının oluştuğunu belirterek, "Ama bizim büyük kampanyalar düzenleyip stokları hemen eritmek gibi bir planımız yok. Yıla yayacağız. Dolayısıyla panik yapmıyoruz" dedi. 2009'un zor bir yıl olacağını söyleyen Orhon, pazarda yüzde 15-20'lik bir daralma beklediklerini kaydetti. Yeni Avensis ve Prius'un tanıtım toplantısında konuşan Orhon, yaşanan krize rağmen 2009 için hedefledikleri yeni lansmanları askıya almadıklarını belirtti. Orhon, "Önceden planladığımız şekilde bu yıl 11 lansman yapacağız. Amacımız yeni modellerle satış değil moral vermek olduğunu söyledi. Toyotasa'nın da Toyota gibi 2008'de arzu ettiği finansal sonuçlara ulaşmadığını söyleyen Orhon, şöyle konuştu: "Kurdaki oynama nedeniyle 2008'de sektörde kârlılık çok düştü. Bu nedenle 2009'da operasyonel kârlılığın pozitif etkilenmesini bekliyoruz. Kurdaki artışla birlikte otomotiv fiyatları da yükselecek. Böylece fiyatlar maliyetleri karşılar seviyeye gelecek."