İLİŞKİLİ HABERLER
Güç, Robinson'da artık...
Güç, Robinson'da artık...
YAPRAK ARAS ŞAHİNBAŞ
13.02.2009
Markanın 40 yıllık tarihinde ilk kez 'Bu bizim baş tasarımcımız' dediği ve GAP'i A'dan Z'ye yenilemeye girişen isimle; Patrick Robinson'la tanışın.....
Gap deyince aklınıza ne gelir? 'Casual' kıyafetler, yani Amerikan hayat tarzını simgeleyen rahat parçalar... Bu ismi bir kenara not alın; bundan sonra, Patrick Robinson da gelecek.
Dünyadaki 1500 mağazasıyla gençliğin giyeceği kıyafetleri belirleyen GAP'in yeni baştasarımcısı Robinson'ın adını daha çok duyacağız.
Robinson'ın GAP'in baştasarımcısı olarak tanıtılması demek, markanın son derece 'devrimci' bir girişimle, kurulduğu 1969 senesinden beri ödün vermediği 'gölge tasarımcı' yaklaşımını bir kenara bırakması demek.
Bugüne kadar 'tasarım yüzü' bulunmayan markanın Robinson'a verdiği yetkilerin genişliği de takdire şayan.
Robison'ın görev başına gelir gelmez ilk işi, GAP için bir defile düzenlemek oldu. Markanın uluslararası konumunu en az ABD kadar önemseyen Robinson, sonbahar-kış 2009 defilesini ise, önümüzdeki hafta Londra'da yapacak.
Guardian gazetesinin "ABD modasının en güçlü pozisyonu" olarak nitelendirdiği GAP'in baştasarımcılığına getirilen Robinson, sorularımızı yanıtladı:
- Bir röportajınızda, kadınlara kocaman sweatshirt'ler giydirmek istemediğinizi söylemişsiniz. "O, 1980'lerin GAP'iydi," diyorsunuz. 2009 yılının GAP'ini nasıl tarif edersiniz?
- GAP'in felsefesi, klasikleşmiş parçaları günümüzün modasına uydurmak.
- GAP'in başına geçer geçmez yaptığınız ilk iş bir defile düzenlemek oldu. Moda şovlarının modaevleri ve markalar için önemi nedir?
- Tasarımcılar, defilelerde yeni sezonla ilgili bakış açılarını sunarlar. Bu, basını ve izleyicileri heyecanlandırmak için en iyi yöntemdir. GAP defilesi ise diğerlerinden farklı olmalıydı. Markanın estetiğini doğru yansıtacak şekilde; daha casual, daha 'merasimsiz' olmalıydı.
Bilindik podyum yürüyüşleri ve şaşaası yerine durağan bir tanıtımı tercih etmemin nedeni de buydu zaten.
- GAP klasikleşmiş bir Amerikan markası olmasına rağmen yeni koleksiyonunuzun tanıtımını Londra'da yapacaksınız.
Bunun nedeni nedir?
- Çünkü GAP global bir marka. San Francisco'da da, New York'ta da, Londra'da da, Tokyo'da da merkez ofislerimiz var. İlkbahar-yaz koleksiyonumuzun tanıtımını New York'ta yaptık. Sonhabar-kış 2009 defilemiz ise Londra'da gerçekleşecek.
- İlkbahar-yaz 2009 koleksiyonunu hazırlarken nelerden esinlendiniz?
- İlham kaynağımız, Amerikan estetiğinin yeniden yorumlanması üzerinden gelişti. Hafişik, yenilik ve iyimserlik dolu bir koleksiyon oldu. Yumuşak renkler, giyeni harika hissettiren hafif ve uçuş uçuş kumaşlar, geride bıraktığımız sonbahar-kış koleksiyonunun minimalizmini hem tamamlıyor, hem de hoş bir kontrast oluşturuyor.
- Peki size göre koleksiyonun kilit parçaları hangileri?
- Yumuşak ve dökümlü blazer, her renkteki hırkalar ve İspanyol paçalı jeanler.
- Yeni sezonun trendleri neler?
- Yeni sezon tamamen orantılarla oynamak, proporsiyonları karıştırmak üzerine dayalı. Mesela çok büyük bir ceket giyiyorsanız, slim fit bir pantolonla tamamlamaya dikkat edin. Tercihinizi bol kesimli bir pantolondan yana kullanırsanız da, dar bir üst giydiğinizden emin olun.
İLİŞKİLİ HABERLER
Güç, Robinson'da artık...
Yayın tarihi: 21 Şubat 2009, Cumartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2009/02/21/ct/haber,CEA9176DF9CB46C3AE7AFB9D69F96A61.html
Tüm hakları saklıdır.