Türkiye'nin 4 büyük otomobil üreticisi dün zorunlu olarak ara verdiği üretime kaldığı yerden başladı. Kararla 22 bin kişi tekrar banta döndü..
Otomotiv pazarlarındaki daralma ve siparişlerin azalması yüzünden üretimlerine ara veren OYAK Renault, TOFAŞ, Ford Otosan ve Toyota üretime tekrar başladılar. Tofaş'ta global pazarlardaki daralma nedeniyle 27 Aralık 2008 tarihinde üretim durdurulmuştu. 6 bin işçinin çalıştığı fabrikada, sınırlı sayıda çalışanın görevlerini sürdürdüğü, zorunlu izne çıkarılanların ise ücretlerinin yüzde 76'sının ödendi. Daha önce günde bin 100 araç üretim rakamını yakalayan Tofaş'ın, kriz yüzünden günde 750 araca kadar gerilediği ve vardiya sayısını 3'ten 2'ye düşürdüğü bildirildi. 18 Aralık 2008 tarihinde üretimini durduran OYAK Renault'da da bantlar yeniden çalışmaya başladı.
ZORUNLU İZİN SONA ERDİ "Megane II Sedan'', "Symbol'' ve "Clio III'' üretip, bunun yüzde 80'inden fazlasını ihraç eden OYAK Renault, fabrikada çalışan toplam 4 bin 490 işçinin büyük bölümünü, ücretlerinin yüzde 76'sının ödenmesi kaydıyla zorunlu izne çıkarmıştı. Bu süreçte, Renault'da bazı birimlerde 500 kadar çalışan görevlerini sürdürmüştü. Ford Otosan Kocaeli fabrikasında, 20 Aralık'ta ara verilen üretime de yeniden başlandı. Ford Otosan Kocaeli fabrikasında 6 bin 400 işçi ücretli izne çıkarılarak üretime ara verilmişti. Toyota Türkiye de dün 15 günlük aradan sonra üretime başladı. Toyota'da 2 haftalık ücretli izne çıkarılan 3 bin 500 işçi, dün işbaşı yaptı.