kapat
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
Okur Temsilcisi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
25 Kasım 2008, Salı
Sabah
 
Haberler Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Çizerler
Sabah Günaydın Cuma Cumartesi Pazar Buzz
 
24 Saat
24 Saat
UFUK SANDIK

Kriz tüketiciyi otomotivde kral yaptı

Türkiye'de toplam otomobil satışlarının yüzde 40'ı son üç ayda gerçekleşiyor. Bu yüzden otomotiv firmaları planlarını son üç aya göre yapıyor. Ancak, küresel mali kriz tüm bu planları bozdu. Otomotiv firmaları son iki aya büyük stoklarla girdiler. Satışları ekim ayında bıçak gibi kesilen firmalar, stokları eritmek için dövizde yüzde 20'yi bulan artışı fiyatlarına yansıtamadı. Hatta, fiyatlarını düşürüp, nakit yaratabilmek için zararına satış yapmaya başladı.

Tüketici için fırsat
Otomotiv firmalarını olumsuz etkileyen bu kriz ortamı, tüketici için ise önemli bir fırsat yarattı. İçinde bulunduğumuz dönem, fiyatların uygunluğu açısından en elverişli dönem. Gelecek bir yıllık dönem içinde otomobil satın almayı düşünenlerin, hemen şimdi harekete geçmesi gerekli.

Stoklarla sınırlı
Çünkü yapılan bu indirimler stoklarla sınırlı. Stoklar bitip yeni modeller gelince fiyatlar artacak. Otomotiv firmaları, döviz kurlarındaki artışı otomobillere yansıtacak. Döviz kurları ve diğer maliyet kalemlerindeki artışların fiyatlara en az yüzde 20 oranında yansıyacağı hesaplanıyor. Gelecek yıl otomotiv firmalarının satış için agresif davranmayacağı ve fiyat rekabetine girmeyeceği düşünüldüğünde, otomobil sahibi olmak için en iyi dönemin bugün olduğu görülüyor.