kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
11 Ocak 2009, Pazar
Sabah
 
Haberler Spor Günaydın Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Emlak Çocuk Yazarlar Çizerler
Günaydın Cuma Cumartesi Pazar Emlak Buzz
 
24 Saat
24 Saat
Moda artık gençliği değil, olgunluğu takdir ediyor ve beyaz saçlı modelleri baş tacı ediyor.

Modada kar beyazı

Ayşe ferhangil
28.11.2008
Aşağıdaki yazının 'beyaz' rengin modaya etkisiyle hiçbir alakası yok. Bu yazı, yaşlıların yani saçlarına ak düşenlerin modaya hükmetmeleriyle ilgili..
'Kimse sonsuza kadar yaşayamaz ama pek çokları için sonsuza kadar yaşayacakmış gibi görünmek yetiyor.' Bu sözler, Micro Trends kitabının yazarı Mark J. Penn'e ait. Kitaba göre, 1997'den bu yana Amerika'da yapılan estetik operasyonlarda yüzde 444 artış olmuş. Sadece 2005'te Amerikalılar, bu iş için 12.4 milyar doları gözden çıkarmış.
Ama işin ilginci operasyonların sayısı hızla yükselirken, yaptıran kişi sayısında büyük bir artış olmaması. Bu ne mi demek? Bu, ameliyatlar hep aynı kişilere yapılıyor demek.
2005 yılında estetik operasyon yaptıranların yarısı bir kereden çok ameliyat masasına yatmış! Durumu algılamak için Amerika'ya kadar gitmeyin; açın televizyonu, çevirin gazetenizin sayfalarını yüzünde onlarca ameliyatın 'kesin' çizgileri olan, 30 yaşında gibi görünen pek çok 60'lık 'hanım' göreceksiniz. Takdir edersiniz ki bu kadınlar 30 yaşında gibi görünürken 60 yaşında gibi giyinemez! Ayrıca 30 yaşında, kariyerinde yükselememiş veya koca parasıyla rahata erememiş kadın gibi cüzdanını da düşünmez. Savurur paraları, giyer sezonun en hit parçası olan altın rengi tek kollu mayosunu, takar koluna 'boy toy'unu (genç sevgili), savurur beyaz saçlarını.

YAŞ DEĞİL, STİL ÖNEMLİ
Yukarıda gördüğünüz resim, Dolce&Gabbana markasının ara sezonu olan cruise koleksiyonu reklam kampanyasından. Kır şaçlı teyzenin çekimden sonra modellere şöyle dediğini duyar gibiyim: "Siz daha üç kuruş ekmek parası için güneşin altında ter dökün. Kazandığınız para üzerinizdekilerin birini bile almaya yetmez. Siz değil, ben her şeye sahibim; gencim (en azından gibi görünüyorum), güzelim ve zenginim." İşin içine para girince, doğal olarak bu kadın 157 milyar dolarlık lüks endüstrisinin ve modaevlerinin gözdesi oluverir. Oldu da...
Geçmişte hedef kitlesi 25'ten taş çatlasın 50 yaşına kadar olan modaevleri, artık 60'lı yaşlara hatta 70'lere kadar hitap etmeyi amaçlar oldu.
Yohji Yamamoto 2009 İlkbahar-Yaz defilesinde kendi yaşında modeller çıkardı podyuma. 65 yaşındaki Japon modacıyı agnes b. ve Ann Demeulemeester izledi. Eskiden sezonda bir kez ayıp olmasın diye 'yaşlılar'a da yer veren moda dergileri neredeyse her sayısında 'Her yaş için güzellik', 'Her yaşta mükemmel olmanın yolları', 'Yaş değil stil önemli' başlıklı konular hazırlamaya ve çekimlerinde illa beyaz şaçlı 'olgun' modellere yer vermeye başladı. 50 yaşın üzerindeki kullanıcıların 'facebook'u www.sagazone.co.uk adlı sitenin başarısından sonra advancedstyle.blogspot.com, 'tarz' yaşlıların stilini internete taşıdı. Yaşlıların fazlasıyla şık hatta tarz sahibi olabileceğinin genç ve dinamik örneği oldu.
Bakmanızı öneririm; fazlasıyla şık, fazlasıyla eğlenceli bir site.
Diyeceğim o ki yaşı dert etmek artık tarihin tozlu sayfalarında kaldı. Moda artık gençlikten çok olgunluğu takdir ediyor (40'lı yaşlarını çoktan aşmış olan süpermodellerin parladığını anlatan yazımı hatırlatmak isterim).
Deneyim ve yaşamışlık hiç beklenmeyen bir konuda, modada takdir görüyor, kocamın da istediği gibi 'ak' düşen saçlarımı boyatmadan, çekinmeden göstermek süper cool oluyor. Yaşasın yaş kazanmak, yaşasın kar beyazı...

Önemli Not: Geçen hafta sayfamızda okuduğunuz melekler Bige Tınaztepe'nin kreasyonudur. Yapılan hatadan dolayı özür dilerim.
Bu arada ilgilenen varsa, melekler hâlâ 'in'.