Giriş Saati : 13.12.2008 13:32 Güncelleme : 13.12.2008 14:30
Metro Toptancı Market Türkiye Genel Müdürü Hakan Ergin, Türkiye Erozyonla Mücadele, Ağaçlandırma ve Doğal Varlıkları Koruma Vakfı (TEMA) ile birlikte yürüttükleri bez torba kampanyası kapsamında bugüne kadar 200 bin bez torba sattıklarını bildirdi.
Ergin, yaptığı açıklamada, Metro mağazalarında bez torba uygulamasının ise ilk kez 2003 yılında başladığını söyledi.
TEMA ile yapılan anlaşma gereğince bez torba satışlarından elde edilen gelirin, Tema'nın 'Kırsal Kalkınma Amaçlı Erozyon Önleme' projesine aktarıldığını belirten Ergin, şunları kaydetti:
''Bu proje Türkiye genelinde erozyona maruz kalmış köyleri belirleyip buraların yeniden kalkınmasına yönelikti. Bursa'nın Büyükorhanlı ilçesinin Ericek köyü bu proje için seçildi. Bez torba satışlarından elde edilen gelirle, Ericek köyünde TEMA'yla ortak bir proje gerçekleştirdik ve toprakları tarıma uygun hale getirdik. Bu topraklardan elde edilen ürünleri de satın alarak, üretime katkı sağlıyoruz.''
12 MAĞAZADA SATIŞLAR DEVAM EDİYOR
Türkiye genelindeki 12 mağazada bez torba satışlarının devam ettiğini belirten Ergin, müşterilere tekrar tekrar kullanılabilen, yıkanabilen, hijyenik, doğa dostu malzeme ile üretilen ve daha fazla ağırlık taşıyabilen bu torbaları kullanmalarını tavsiye ettiklerini söyledi.
Ergin, poşet torbaları sattıkları için müşterilerden zaman zaman olumsuz yönde tepkiler aldıklarını da dile getirerek, ''Özelikle yeni mağaza açtığımız illerde tepkiler daha fazla oluyor. Tepkilere rağmen yılmadan, bıkmadan anlatmaya çalışıyoruz. Bez torba alırlarsa defalarca kullanabileceklerini, doğaya faydalı bir şeyler yapmanın iç rahatlığını yaşayabileceklerini söylüyoruz. Bez torba satışlarımızı devam ettireceğiz'' dedi.
Tek boyutta olan ve 18 YKr'ye sattıkları bez torbalardan bugüne kadar 200 bin adet sattıklarını belirten Ergin, şöyle devam etti:
''Bez torba kullanmayı teşvik ederek bu tip bir uygulamayı ilk kez biz başlattık. Gelirin tamamı bağışlandığı gibi projenin hızla devam etmesi için Metro Grup, olarak 100 bin doların üzerinde bir kaynağı projenin ilk yıllarında buraya aktardık. Öncelikle insanlarda doğayı korumaya dair bir bilinç oluşturmayla ilgili küçük de olsa bir çaba içindeyiz. İşi sadece ticari boyutu ile ele almak yanlış. Biliyorsunuz, erozyon bugün bizim için en ciddi çevre sorunlarında biri. Ayrıca TEMA'nın böyle bir projesine katkıda bulunmak ülkemiz için güzel şeyler yapmak çok önemli.''