İLİŞKİLİ HABERLER
Bilgisayarı icat eden battı ürünü pazarlayan kazandı
Bilgisayarı icat eden battı ürünü pazarlayan kazandı
'Mavi Okyanus Stratejisi' kitabının yazarı W. Chan Kim, "Bilgisayarı bulan firma iflas etti. Artık sadece bulmak değil düşük maliyet ve pazarlamak da çok önemli" dedi..
Bir firmanın büyümesi ve markalaşmasında sadece yaratıcılığın yetmediğini belirten W. Chan Kim, bunun yanında pazarlama, amortisman ve düşük maliyetlerin de gerektiğini dile getirdi. Bu sistemin birbiriyle uyumlu olmasını gerektiğine işaret eden W. Chan Kim, uyumsuzluk halinde müşterilerin kaybedileceğini, ve firmanın zarar edeceğini söyledi.
'REKABET KANLIDIR'
"İnsanların yaratılan ürünleri taklit etmesiyle rekabet başlar. Rekabet kanlıdır. Bir başkası ile yapılmaya başlandığında biri kazanır, biri kaybeder. Buna 'sıfır sonuçlu kazanım' deriz. Ve okyanusa kan akar. Yani rekabet her zaman kan demektir" diyen Kim, "Rekabetin artmasıyla risklerin arttığını riskin olduğu yerde fırsat da vardır dedi. W. Chan Kim, bu dönemlerde rekabet değil yaratıcılığın ortaya çıkarılması gerektiğine vurgu yaptı.
Yayın tarihi: 3 Aralık 2008, Çarşamba
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/12/03//haber,6868B6B45D99455E9048238A35675C56.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, TURKUVAZ GAZETE DERGİ BASIM A.Ş.