kapat
Anasayfa
|
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
3 Aralık 2008, Çarşamba
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat
Büyük resim için tıklayın

Aldatılma hissi turisti alışverişten soğutuyor

02.12.2008
Efes Pilsen, Türkiye'ye gelen turistlerin profilini, tercih etme nedenlerini, bira tüketim alışkanlıklarını irdeleyen 'Turist Profili' araştırmasını kamuoyuna açıkladı. Araştırmaya göre, turistlerin yüzde 44,5'i Türkiye'ye ilk defa, yüzde 21,7'si dört veya daha fazla kez geldi. Türkiye'nin doğal güzellikleri yüzde 58,7'lik oranla en çok oyu alırken, ucuzluk yüzde 24,9'luk oranla ikinci geliş nedeni oldu. Tercih sıralamasında Alanya yüzde 19,3 ile ilk sırada yer aldı. Kemer ikinci , Side üçüncü ve İstanbul ise dördüncü oldu. Turistlerin yüzde 47,7'si tekstil ürünü satın alıyor, yüzde 42,4'ü ise hediyelik eşya alışverişi yapıyor. Turistlerin yüzde 60,7'si alışveriş yaptıklarında istenen paranın ürünün gerçek fiyatı olmadığını düşünüyor. Bu nedenle yüzde 73,3'ü alışveriş yapmaktan vazgeçiyor. Araştırmada yüzde 64 ile biranın en çok tüketilen alkol türü olduğu, en çok dinlenen şarkıcının Tarkan olduğu ortaya çıktı. Turistlerin "Türkiye" denince aklına ilk gelen şeyin yüzde 12 ile güneş ve güneşlenmek olduğu ortaya çıktı.