Bütün dünya küresel mali krizi konuşuyor. Krizin bugüne kadar yaşanan en derin kriz olduğu düşünülüyor. 1929 kriziyle karşılaştırılıyor. Bizim kriz geçmişimiz nedeniyle bu kadar geriye gitmemize gerek yok.
En son yaşadığımız kriz hâlâ hafızalarımızda canlılığını koruyor. 1994 ardından 2001 krizi.
En büyük krizini 80 yıl önce yaşayan bir ülke ile en büyük krizini 7 yıl önce patlak veren bir ülke arasında önemli farklar var. Batıdaki yöneticiler krizle daha yeni tanışırken, bizim yöneticiler krizle nasıl mücadele edeceklerini iyi biliyorlar.
Otomotiv sektörünün duayen ismi
Citroen Genel Müdürü Müfit Ataseven de benzer görüşleri paylaşıyor. Uzun yıllar hem yurtiçi hem de yurtdışında üst düzey yöneticilik yapmış Ataseven, özellikle Türk otomotivcilerin önemli bir kriz tecrübesi olduğunu söylüyor.
Türkiye ekonomisinin iyi olduğu dönemlerde bile otomotivin iniş çıkışlar yaşadığını belirten Ataseven, "Otomotiv sektöründe hep bir kriz ortamı oldu. Döviz dalgalandı, ÖTV çıktı. Siyasi gelişmeler otomotivi olumsuz etkiledi. Ben 6 aydan daha fazla istikrar olduğunu hatırlamıyorum" dedi.
Bu yüzden
otomotivcilerin iyi günlerde bile tedbirli olmayı alışkanlık haline getirdiğini belirten Ataseven, bunun krize karşı önemli bir direnç yarattığını söylüyor. İçinde bulunduğumuz krizin el ele verilerek aşılabileceğine inanan Ataseven, "
İyimserim ama toz pembe de görmüyorum. Zordayız ama işin üstesinden de gelebiliriz mesajını vermek önemli" diyor.
Tüm dünya krizin olumsuz etkilerini yaşıyor.
Türkiye'yi bu krizin dışında tutmak mümkün değil. Daha önce de yazdım.
Krizlere alışığız, krize karşı tecrübeliyiz. Politikacılar yanlış yapmazlarsa, bu krizi de atlatırız.
Bugünkü Tüm Yazıları
Otomotiv işler tıkırındayken bile kriz yaşıyor
Yayın tarihi: 24 Kasım 2008, Pazartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/11/24//sandik.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, TURKUVAZ GAZETE DERGİ BASIM A.Ş.