Uzun yıllar krizle iç içe yaşadığımız için kriz ortamlarına alışığız. Fazla geriye gitmeye gerek yok, son olarak
1994 ve 2001'de iki büyük kriz yaşadık. Sancılı da olsa hem iş dünyası hem sokaktaki vatandaş kriz sınavını başarıyla geçtik. Şimdi sınav sırası Avrupa'da.
Yüksek enflasyon, işsizlik ve durgunlukla tanışacaklar. Bu yüzden
Türkiye'nin yaşadığı deneyimlerden öğrenecekleri çok şeyler var.
Yaklaşmakta olan krizin gölgesinde düzenlenen İstanbul Autoshow Fuarı'nda otomotiv dünyasına yön verenlerle global krizi ve
Türkiye'ye olası etkilerini konuştuk. Ortak görüş:
"Türkiye'de bu krizden nasibini alacak. Ama, kriz konusunda deneyimli Türkiye Avrupa'dan daha kolay bir şekilde krizin etkilerini atlatacak." Moraller bozulmasın Türk otomotivinin duayeni Skoda Auto'nun Yönetim Kurulu Başkanı
Orhan Yüce ve uzun yıllar yurtdışında Audi ve Porsche'de üst düzey yöneticilik yapmış Doğuş Oto CEO'su
Ali Bilaloğlu da böyle düşünüyor.
Çalışma hayatı süresince birçok krizi yaşadığını söyleyen Yüce,
"Türkler, krizi yönetme konusunda Avrupalılardan daha tecrübeli" yorumu yapıyor. Ali Bilaloğlu ise kriz ortamlarına alışık olmayan Avrupalıların bu krizden daha fazla etkileneceğini ve psikolojilerinin bozulacağını ifade ediyor.
Global krizin etkileri henüz
Türkiye'de hissedilmiyor. Ama yaklaşmakta olan kriz sınıra ulaştı ve kapıyı çalması an meselesi. Ama krize karşı iki şansımız var.
Birincisi Türk finans sektörü güçlü. İkincisi ise krizlere alışığız. Yakın zamanda iki büyük kriz atlattık. Şimdi moralleri bozmadan ve
'Bize bir şey olmaz demeden' krize önlem almalıyız.
Avrupa'nın işi ise zor. Refaha alışık Avrupalıların moralinin bozulacağı kesin.
Yayın tarihi: 13 Ekim 2008, Pazartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/10/13//haber,D04A531E85604B3497D4FDD2E68BF141.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, TURKUVAZ GAZETE DERGİ BASIM A.Ş.