kapat
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
Okur Temsilcisi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
20 Kasım 2008, Perşembe
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat
FORD FIESTA Ford Fiesta, 320 puanla Opel Insignia’nın ardından ikinci oldu. Fiesta ile Insignia arasında büyük rekabet yaşandı.

Insignia yılın otosu seçildi krizde Opel'e moral verdi

UFUK SANDIK
UFUK SANDIK
17.11.2008
Otomotiv dünyasının 'Oskar'ını Opel'in yeni modeli Insignia kazandı. 23 ülkeden 59 jüri üyesinin oylarıyla yılın otosu seçilen Insignia, krizden çıkmak için mücadele eden Opel'e moral verdi..
Otomotiv dünyasının 'Oskar'ı kabul edilen Car of the Year (Yılın Otomobili) yarışmasının sonuçları belli oldu. Opel'in yeni modeli Insignia '2009 yılının otomobili' seçildi. Bu yıl finalist otomobiller arasında kıyasıya yaşandı. Türkiye'nin tek Car of the Year jüri üyesi olarak benim de aralarında bulunduğum 23 ülkeden 59 jüri üyesinin verdiği oylar sonucunda Opel Insignia 321 puanla birinci olurken, Ford Fiesta 320 puanla ikinci, Volkswagen Golf 223 puanla üçüncü oldu. Finalde yarışan otomobillerden Citroen C5 198 puanla dördüncü, Alfa Romeo MiTo 148 puanla beşinci, Skoda Superb 144 puanla altıncı, Renault Megane ise 121 puanla yedinci sırada yer aldı. Car of the Year Başkanı Ray Hutton, yılın otomobili seçilen Opel Insignia ve ikinci olan Ford Fiesta arasındaki rekabete dikkat çekerek, şu yorumu yaptı: "İki yıl önce Ford S-Max iki puan farkla yılın otomobili ödülünü kazanmıştı. İkinci ise Opel Corsa olmuştu. Bu yıl tersi bir durum var. Opel Insignia bir puan farkla birinci olurken, Fiesta ikinci olabildi. 20 jüri üyesi en yüksek puanı Opel Insignia'ya verirken, 19 jüri üyesi ise en yüksek puanını Ford Fiesta için kullandı."

SEÇİM NASIL YAPILIYOR?
Car of The Year'ın kurallarına göre her jüri üyesinin 25 puanı bulunuyor. Bu 25 puan finalde yarışan 7 otomobil arasında bölüştürülebiliyor. Ancak, jüri üyelerinin finalde yarışan her otomobile puan verme zorunlulukları yok. Jüri üyeleri, fiyat, donanım, tasarım, motor performansı, çevre ve ekonomi gibi birçok faktörü değerlendirerek puanlama yapıyor. Yeni bir otomobilin aday olabilmesi için, o yıl içinde en az 5 Avrupa ülkesinde satışa sunulması ön şart.
Haberin fotoğrafları