kapat
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
Okur Temsilcisi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
4 Kasım 2008, Salı
Sabah
 
Haberler Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Çizerler
Sabah Günaydın Cuma Cumartesi Pazar
 
24 Saat
24 Saat
HINCAL ULUÇ
Hıncal'ın Yeri

Metrobüs'e alkış!..

AVCILAR'DAN Metrobüs'e bindim.. Ercan da arabamı sürüyor.. Mecidiyeköy'e özel arabadan 20 dakika önce geldik. Üstelik yoğun saat de değil.. Sabah millet işe giderken fark en az 40-45 dakika olur..
Yani İstanbul'da ilk defa toplu taşımacılık gerçek anlamı ile yapılıyor. İlk defa fakir halkın hakları, özel otolarında seyahat edenlerin önüne konuyor.. Alkış.. Bin kere alkış..
Özel arabalılar kıyameti koparıyor. Boş verin.. Onlar gecikseler de yazın serin, kışın sıcak arabalarının içindeler, ellerinde cep telefonlarıyla..
Vatandaş yağmurda, çamurda, karda kışta, cehennem sıcağında, açıkta bekliyor..
Öncelik onun..
Uygulamada çok aksaklık var.. Zaman içinde düzelmeli..
Benim tespitlerim..
Avcılar'dan birkaç durak sonra metrobüs tıklım.. Bakırköy'den sonra bekleyenler ne yapacak?.
Metrobüs'e bir ses düzeni lazım.. Şöför otobüs kalkarken, gelecek durağı anons edecek. Dururken de, durduğu durağı.. Bilmeyenin nerde olduğunu anlaması mümkün değil.
Metrobüs hattına paralel otobüs hatları kaldırılmalı. Ulaşım entegre olmalı.. Otobüsler, artık metrobüs duraklarına insan taşımalı. Metrobüse paralel değil, dik çalışmalı yani.. Ama bunu daha Levent-Taksim metro hattında başaramadık. Altta metro, üstte otobüs ayni yere gidiyor. Millet niye yerin altına insin ki?.
İki vagonlu otobüsler küçük ve yetersiz.. Metrobüsler en az üç vagonlu olmalı..