kapat
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
Okur Temsilcisi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
4 Kasım 2008, Salı
Sabah
 
Haberler Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Çizerler
Sabah Günaydın Cuma Cumartesi Pazar
 
24 Saat
24 Saat
ERGUN BABAHAN

Ya Mustafa Ya Mustafa

Film gösterime girdi, beğenen oldu, beğenmeyen oldu ama sponsorluk üzerinden Turkcell'i dövme tartışması bitmedi.
Biz ne dedik: Doğan Grubu gazeteleri kendilerine 3 yıldır reklam vermeyen Turkcell'i Mustafa filmi üzerinden haksız yere karalamaya çalıştı.
Doğan gazeteleri Turkcell'deki bir yolsuzluk veya usulsüzlüğü haber yapmadı.
Neyi yaptı?
Turkcell'in hükümet baskısıyla Atatürk'ün hayatını anlatan Mustafa filmine sponsor olmaktan son anda vazgeçtiğini yazdı.
Sponsorluk, şirketlerin kendi iradeleriyle verecekleri bir karardır.
Turkcell, filmin Atatürk'ün özel yaşamıyla ilgili olması nedeniyle sponsorluktan çekilme kararı aldığını yazdı.
Ama bu kararı alan bir şirketi Atatürk düşmanı gibi gösteren yayınları Doğan Grubu gazeteleri yaptı.
Üstelik, filmin yapımcısı, Milliyet yazarı Can Dündar'ın aksini söylemesine rağmen.
Neden?
Çünkü Doğan Grubu rekabeti sevmiyor.
Son 10 yıla bakarsanız Doğan'ın rekabetinden memnun olduğu bir tek rakip grup göremezsiniz.
Herkes kötüdür, onlar zemzem suyuyla yıkanmıştır.
Piyasadaki hakim durumlarını kullanıp herkesin gözünü korkutmayı seviyorlar.
Turkcell'in reklam vermemesi kadar, Doğan Grubu medyasını kullanmadan piyasanın en büyüğü olmasından rahatsızlar.
Çünkü bu bütün reklam verenlere açık bir mesaj: Doğan Medyası'nı kullanmadan, rakip gazete ve TV'leri kullanarak pazar payınızı büyütebilirsiniz.
Bütün bel altı vurmalar, şirket yönetimi hakkında ahkam kesmeler, bundan dolayı...
Bunları yazınca SABAH'a yönelik hakarete varan bir yanıt aldık.
Biz sadece gerçeği yazdık, hakaret etmedik oysa.
SABAH'ın tirajı şu anda haftalık ortalamada 430-440 bin arasında. Bu bizi çok mutlu etmiyor elbette, 500 binlik bir ortalamanın peşindeyiz.
Ama bizim tirajımız kemiksiz, hilesiz, hurdasız.
Biz gazetelerimizi benzin istasyonlarında her gün 30-40 bin adet dağıtıp rakamlarımızı şişirmiyoruz.
Onun için biz ısrarla ABC Tiraj Denetleme Kurulu'nun hayata geçmesini istiyoruz ama rakiplerimiz de ısrarla bundan kaçıyor.
Reklam gelirlerimizde de çok şükür geçen yıllara göre bir düşme yok.
SABAH doğru bildiği yolda ilerlemeye devam ediyor.
Onun için reklam konusunda baskı ve tehdide maruz kalanlara diyoruz ki, sizin en büyük güvenceniz SABAH'tır.
SABAH, reklam şantajına maruz kalan küçük ya da büyük tüm şirketlerin yanında olacaktır.
Bu duruşumuz bir kısım medyayı rahatsız ediyor elbette ama artık SABAH'a patron atama dönemleri kapandı.
O yüzden onlara rahatsızlık vermeye devam edeceğiz.
Herkese duyurulur.