kapat
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
Okur Temsilcisi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
21 Ekim 2008, Salı
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Otomobiller krizin gölgesinde hızlı ve lüks modellerle parladı

UFUK SANDIK
UFUK SANDIK
10.10.2008
İstanbul Autoshow Fuarı finansal tsunamiye rağmen otomobil firmalarının etkin katılımı ile açıldı. Altı yeni marka, 74 yeni modelle kapısını açan fuarın otoculara toplam maliyeti 180 milyon doları buldu..
Bu yıl 12'ncisi düzenlenen İstanbul Autoshow Fuarı, 6 yeni marka, 74 yeni modelle kapılarını açtı. Toplam 48 otomobil markasının katıldığı fuarı, 650 bin kişinin ziyaret etmesi bekleniyor. İki yılda bir düzenlenen ve Paris Otomobil Fuarı'yla eş zamanlı açılan İstanbul Autoshow'un faturası 180 milyon doları buldu. Bu rakamın içinde, firmaların stand, yer kirası ve işletim giderleri var. Metrekare maliyetinin ise 450 doları bulduğu belirtiliyor.
Fuarın açılışını Sanayi ve Ticaret Bakanı Zafer Çağlayan, Koç Holding Yönetim Kurulu Başkanı Mustafa Koç birlikte gerçekleştirdi.
Oldukça hareketli başlayan fuarda dikkat çeken açıklamalar yapıldı. Bunlardan biri de Lamborghini Başkanı ve CEO'su Stephan Winkelmann'a ve BMW-MINI Distribütör Pazarlardan sorumlu Başkan Yardımcısı Kay Sagler'e ait.
Winkelmann, otomobil şirketlerinin kurtarma paketi istedikleri bir dönemde Lamborghini olarak global krizden etkilenmeyeceklerini düşünüyor.
Sagler ise Türkiye'nin 2001 krizinde yaşadıklarını şimdi tüm dünyanın yaşayacağına dikkat çekiyor.
Krizin gölgesinde başlayan Autoshow'da yeni modelleriyle görücüye çıkan firmaların 650 bin ziyaretçiye bir göz ziyafeti çektirmesi bekleniyor.