Hitler'in soykırımına uğrayan Yahudiler için Alman ürünlerinin simgesel bir anlamı vardı. Uzun yıllar Alman markalarına karşı soğuk bir tavır içindeydiler. Özellikle
İsrail'de Alman malı otolara talep çok azdı.
Fakat son dönemde bir şeyler değişmeye başladı. Alman otolarının talebi arttı, pazar payı büyüdü.
Boykot edilen Alman otoları simge olmaktan çıktı . Genç Yahudilerin dedelerinin yaşadığı acıları, soykırımı unutmaları tabii ki mümkün değil. Ama globalleşen dünyada, marka imajı, tasarım ve fiyat öne çıkmaya başladı. Böyle olunca da,
gençler Alman otolarının simgesel tarafını bir kenara bırakıp sadece bir meta olarak görüp, satın almaya başladı.
Alman markalarının İsrail'de yükselişe geçtiğini
Volvo Türkiye Pazarlama Direktörü Cana Reutergardh da doğruluyor. Volvo'nun bölgesel yönetim üssü olan Volvo
Türkiye'nin sorumluluğunda İsrail'in de aralarında olduğu 18 ülke bulunuyor.
18 ülke arasında Volvo'nun en büyük pazarı Türkiye ve İsrail . Özellikle İsrail'de bir numaralı marka. Fakat, pazar payı
yükselişe geçen Alman markalarına karşı eriyor.
Acının en iyi ilacı zaman. Acı unutulmuyor ama şiddeti azalıyor. Simgeler, boykotlar günümüz dünyasında etkisini kaybediyor.
Bugünkü Tüm Yazıları
Alman otoları İsrail'de en parlak dönemini yaşıyor
Yayın tarihi: 4 Ağustos 2008, Pazartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/08/04//haber,16D8252F3BF84D5FABA882DF1F973A02.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, TURKUVAZ GAZETE DERGİ BASIM A.Ş.