kapat
E-gazete
|
Sarı Sayfalar
|
Arşiv
|
Üye Ol
|
Üye Girişi
|
Okur Temsilcisi
|
English
|
Kırmızı Alarm
  
20 Ekim 2008, Pazartesi
Sabah
 
Spor Günaydın Ekler Dosyalar Servisler Multimedya Astroloji Kültür-Sanat İşte İnsan Çocuk Kulübü Yazarlar Çizerler
Gündem Siyaset Ekonomi Yaşam Dünya Teknoloji Turizm Otomobil
 
24 Saat
24 Saat

Karamsar tabloya rağmen projeye onay

Ercan SARIKAYA - Çağdaş ÇETİNDEMİR
20.10.2008
İstanbul'un iki yakası raylı sistemin ardından motorlu araçlar için de Boğaz'ın altından bağlanacak. Karayolu Tüp Geçiş Projesi İBB Planlama Müdürlüğü'nün "Proje özel taşıt kullanımını özendirici nitelikte. Kısa vadede araç hızını artıracak ancak uzun vadede özel taşıtları özendirici olması nedeniyle kent içi trafiği içinden çıkılmaz hale getirecek. Artan araç sayısı ve yapılaşmalar kentin siluetini onarılamayacak şekilde bozacak nitelikte" şeklinde görüş bildirmesine rağmen Büyükşehir Belediye Meclisi tarafından oy çokluğu ile onaylandı. Proje, Avrupa yakasında, Florya-Sirkeci Sahil Yolu'nun (Kennedy Caddesi) Kazlıçeşme mevkisinden başlayarak Anadolu tarafında Ankara Devlet Yolu'nun Göztepe Kavşağı'nda bitecek. İkişer şeritli, iki katlı olarak inşa edilecek tüneli yalnızca otobüs, minibüs ve otomobiller kullanabilecek. İnşaatın, yer teslim tarihinden itibaren yaklaşık 3 sene içinde tamamlanması öngörülüyor. Araç sayısına bağlı olarak ve yakıt tüketiminin azalması sonucunda senede yaklaşık 125 milyon dolarlık gelir elde edilmesi bekleniliyor.