Göcek'in doğal güzelliğinin daha fazla insan tarafından keşfedilmesi, çevre kirliliğini de beraberinde getiriyor. Kaptan Hakan Kopuz, "Marinalar Göcek'in sonu oldu. Deniz kirlendi. Eskiden denizin dibi 30 metrede bile ışıl ışıldı. Şimdi üç metre ötesini bile göremiyoruz. Tekneler günlerce aynı yerde kalıyor. Peki bunlar sintinelerini nereye basıyorlar," diyor. Aslında teknelerin üç mil içerisinde tekne atıklarını denize basmaları yasak. Bunun 5 bin ila 25 bin YTL arasında cezası var. Üstelik tekne sahibine ayrı, kaptana ayrı ceza kesiliyor. Tekne de bir hafta denizden mahrum ediliyor. Sahil Güvenlik, koyları dolaşarak denetleme yapıyor. Üstelik denetleme bununla da sınırlı kalmıyor. Teknede fazla yolcu var mı, can yelekleri yeterli mi, tüm bunlar da kontrol ediliyor.
MARKALDIRMIYOR
Göcek, sayısı her yıl artan marinaları artık kaldırmıyor. Bu marinaların Dalaman ya da Fethiye'ye yapılması gerekiyor. Ancak doğal koy niteliği taşıyan Göcek'te marina yapım maliyeti oldukça düşük. Bu da Göcek'i yatırımcılar için cazip hale getiriyor. Böylece Göcek, ufak bir sahil kasabasından, marinaların olduğu yat turizminin merkezi haline dönüştü. Karada da beton kirliliği aynı oranda artmaya devam ediyor. Göcek'i geleceğin en gözde tatil beldesi olarak gören yatırımcılar, buldukları boş arazileri satın alarak, buralara lüks siteler inşa etmeye başladılar bile. Tüm bu betonlaşmaya, buldozer seslerine biri 'Dur,' demezse belki de birkaç yıl içinde burada ne temiz denizden eser kalacak, ne de koylarda sessizlik hakim olacak. Bir doğal güzellik daha yanlış ellerde talan edilip, yok olup gidecek...
Yayın tarihi: 28 Eylül 2008, Pazar
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/09/28/pz/haber,8F19EECE4E8A497DAF81B8187B9069C6.html
Tüm hakları saklıdır.