Cepte, ikinci perde açılıyor,
"Hızlı Mobil" devrim başlıyor. İlk çıkarma, 9 Kasım'da
"Numara taşınabilirliği" ile yapılacak. İkinci sıçrama noktası ise,
"Üçüncü nesil" ihalesi olacak.
Bu iki olay pazarın üç büyük operatörünü kıran kırana yarıştıracak. Kimse şans tanımıyor ama paz ara yeni bir operatör bile gelecek! Şüphe yok ki, bu iş en çok tüketicinin işine yarayacak.
Çünkü GSM operatörleri numara taşınabilirliği öncesinde ilk iş tarifeleri aşağı çekecek. Müşteri kapma yarışı hızlanacak.
Türkiye'ye hayırlı olsun!
Konu, hem tüketiciyi, hem de pazardaki üç operatörün kârlılığını yakından ilgilendiriyor.
Operatör deyince duruyoruz.
35 milyon abonesi olan Turkcell,
17 milyon aboneli Vodafone,
11 milyon abonesi olan Avea, her gün yeni bir paketi devreye sokuyor.
Özel ya da kamu fark etmiyor, yarış büyük. Bu noktada sabit hatta kalmayı tercih eden kamu ve kurumsal yapılarla ilgili
hizmet yarışını hatırlatmak isteriz.
Türkiye'de en çok konuşmayı
Adalet Bakanlığı yapıyor.
Bu bakanlığı
Milli Eğitim Bakanlığı, Türkiye Büyük Millet Meclisi
(TBMM), İçişleri Bakanlığı izliyor.
Ağırlıklı olarak Türk Telekom'dan hizmet alan bu kurumsal yapılara
Avea başta olmak üzere
Vodafone ve
Turkcell özel paket sunuyor, indirim yapıyor.
Bazı operatörler kamu kuruluşlarını sabit ücretle sınırsız konuşturup herkese parmak ısırtıyor.
Kolay mı?
GSM şirketleri parayı tarifeden kazanıyor. Kâr ediyor, gelir yaratıyor.
Peki, numara taşınabilirliği öncesi üç şirket ne yapmış?
Burada duralım.
Yılın ilk altı ayında
181 dakika ile konuşturma rekorunu Avea kırmış. Bol bol konuşturuyor. Ama bu konuşturmayı gelire ve kâra dönüştürememiş. Abone kalitesi iyi değil!
Abonesini
133 dakika konuşturan Vodafone ise abone kaybediyor. Üstelik hâlâ genel müdürü yok. Yönetimle ilgili sıkıntı yaşıyor.
Abonelerini
93 dakika konuşturan abone kalitesi yüksek Turkcell, tek başına
yüzde 57'lik pazar payıyla koşuyu sürdürüyor. Operasyon kârlılığı yüksek.
Sonuçta üç operatörün ortalama abone başına geliri
14 ile
16 YTL arasında değişiyor. Bu veri GSM şirketlerinin gelir artış hızının düştüğünü gösteriyor.
Sinyal önemli.
Bazı şirketlerin yatırım yapacak finansmanı bile yok! O halde pazarda ne olacak? Açıkçası numara taşınabilirliği öncesi Avea ve Vodafone'un katma değerli ürün stratejileri önem kazanacak. Büyük şirketten küçük şirketlere geçiş ancak bu yolla mümkün olacak.
Peki; ya geçiş olmazsa?
Avea ve Vodafone'un B planı ne?
Bugünkü Tüm Yazıları
Cepte büyük yarış başlıyor
Yayın tarihi: 4 Eylül 2008, Perşembe
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/09/04//haber,539E591E3D4A412CAD68C287C74591EF.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, TURKUVAZ GAZETE DERGİ BASIM A.Ş.