Uluslararası kozmetik devi P&G, geçtiğimiz haftalarda piyasaya çıkaracağı yeni bir ürünü ilk önce
Türkiye pazarına sundu. Professional Leke Çıkarıcı serisinde üç yeni ürünü lanse eden
P&G'nin Pazarlama Direktörü Levent Kömür'e, "Türk kadınının lekeye tahammülü daha az olduğu için mi ürünü ilk kez
Türkiye pazarına sundunuz" diye sorduğumda, "Evet" cevabı bekliyordum doğrusu. Ama kadınların temizlik alışkanlıklarında yaptıkları çok önemli bir hata çıktı altından. Levent Kömür anlattı:
Türk tüketicisinin Avrupa'daki tüketicilere göre daha titiz olduğunu söyleyebiliriz. Ama
leke çıkarıcı kullanma konusunda Avrupa'nın çok gerisindeler. Türkiye'deki hanelerin yüzde 19.5'inde sıvı, yüzde 13'ünde ise toz leke çıkarıcılar kullanılıyor. Ve de yılda yaklaşık 2,5 lt sıvı ya da 1 kg toz leke çıkarıcı kullanılıyor. Bu oran yurtdışında çok daha yüksek. Deterjanlar çamaşır temizliği ve günlük lekeleri çıkarmak için tasarlanıyor ancak zor lekelerde leke çıkarıcılar önemli bir gereksinim. Örneğin
Türk tüketicilerin yüzde 7'si, mükemmel temizliğe ilk yıkamada ulaşmaz ise çamaşır makinesini tekrar çalıştırıp bir kez daha çamaşırlarını yıkıyor. Buna rağmen,
Türkiye'deki toplam hanelerin sadece yüzde 27'sinde leke çıkarıcı kullanılıyor. Oysa bu oran İtalya'da yüzde 65, Rusya'da ise yüzde 57 civarında. Bu bilgilerden hareketle, mükemmel temizlik isteyen tüketicilerin var olduğu
Türkiye pazarında da önemli bir fırsat olduğunu gördük.
Bugünkü Tüm Yazıları
Çamaşır lekeli mi çıktı, bırak makine yeniden çalışsın!
Yayın tarihi: 3 Ağustos 2008, Pazar
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/08/03//haber,F625E58E58CB4C9CB43602169758938C.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, TURKUVAZ GAZETE DERGİ BASIM A.Ş.