Türkiye 5 kıtada 176 ülkeye otomotiv ürünü ihraç ediyor.
Otomotiv 3 yıldır üst üste ihracat şampiyonu olurken, ihracat rakamı da hızla büyüyor. Otomotivciler bir taraftan yeni pazarlara açılıp ihracatlarını artırırken, diğer taraftan da
bürokratik sıkıntılarla uğraşıyor. Bu sıkıntıların bir çoğu uzun yıllar önce alınan bazı kararların, yeni şartlara uygun hale getirilmemesinden kaynaklanıyor.
Bunlardan biri de
Sağlık Bakanlığı'nın Türkiye karasularına giren her gemiden aldığı 4-5 bin dolar . Gemi personelinde ortaya çıkabilecek olası bir hastalığın tedavisi amacıyla alınan bu ücret,
Türkiye ihracatının önündeki önemli sorunlardan biri. Çünkü,
Türk ihraç ürünlerini taşıyan gemilerden alınan bu ve buna benzer resmi harçlar, lojistik maliyetleri artıyor. Avrupa'da liman hizmetleri otomobil başına 6 Euro iken,
Türkiye'de bu rakam 12 Euro'yu buluyor. Aslında bu uygulama bürokrasi tarafından da eleştiriliyor. Bir aspirin bile vermeden alınan bu harcın yanlış olduğu konuşuluyor.
Türk mühendisler ve işçiler canla başla verimliliği artırıp üretim maliyetlerini düşürmeye çabalıyor. Fakat tek başına bu yeterli değil.
30 yıl öncenin düşük ihracat rakamları göz önüne alındığında sorun olmayan bu bürokratik uygulama, şimdi Türk ihracatını frenliyor . Otomotiv ihracatının 25 milyar dolara koştuğu, Türk malı otomobilleri dünyaya taşımak için haftada 34 geminin limanlara yanaştığı düşünüldüğünde, bu uygulamanın yeniden gözden geçirilmesi gerektiği ortaya çıkıyor.
Bürokratik sorunlarla kendi kendimizin ihracatını vurmayalım. Yasalarımızı yeni dünya şartlarına uygun hale getirelim. Türk ihracat ürünlerinin önünü açalım.
Bugünkü Tüm Yazıları
Otomotivciye 5 bin dolarlık aspirin!
Yayın tarihi: 21 Temmuz 2008, Pazartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/07/21//sandik.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, TURKUVAZ GAZETE DERGİ BASIM A.Ş.