İLİŞKİLİ HABERLER
İspanyol kamyoncusu greve gitti, fatura Türk otomotivciye çıktı
İspanyol kamyoncusu greve gitti, fatura Türk otomotivciye çıktı
İspanyol kamyoncuların grevi, Türk otomotiv sanayisinde tehlike sinyalleri çalmasına neden oldu. Grevin sürmesi ve başka ülkelere yayılmasıyla parça stokları tükenen otomotivciler üretimi durdurmak zorunda kalacak..
İspanya'da kamyoncuların mazot fiyatlarındaki artışı protesto etmek amacıyla başlattığı grev, Avrupa'da otomotiv sanayi üretimini olumsuz etkilemeye başladı. İspanya'da ki Seat ve Renault fabrikalarında parça temini konusunda yaşanan sıkıntılar nedeniyle üretimde aksaklıklar yaşanırken, Türkiye'deki otomotiv fabrikaları için de tehlike sinyalleri çalmaya başladı. Türk otomotivciler, grevin sürmesi durumunda parça stoklarının tükeneceği ve üretimde sıkıntılar yaşanacağını söylüyorlar. Otomotiv Sanayi Derneği (OSD) Genel Sekreteri Ercan Tezer, şu anda Türkiye'de herhangi bir sıkıntı yaşanmadığını söyledi. İspanya'daki grev nedeniyle Avrupa'da otomotiv firmalarının ciddi sıkıntılar içinde olduklarını altını çizen Tezer, "Geçen hafta Avrupalı bazı otomotiv firmalarının yöneticileriyle İstanbul'da beraberdik. Grev nedeniyle üretimde sıkıntı yaşadıklarını söylediler" dedi. Tezer, şöyle devam etti: "İspanya Avrupa'nın en önemli otomotiv parça ve aksam merkezi. Grevin sürmesi halinde İspanya çıkışlı bazı parçalarda sıkıntılar yaşanabilir. Bu durum Türkiye'yi de olumsuz etkiler." Tofaş CEO'su Ali Pandır, İspanya'daki grevin olumsuz etkilerinin Bursa'ya yansımadığı söyledi. Tofaş'ın İspanya'dan direkt parça ithalatının olmadığını söyleyen Pandır, "Grevin bize direkt bir etkisi yok. Ancak İspanya orijinli bazı parçaları Fiat üzerinden alıyoruz. Bu yüzden grevin ilk günlerinde İspanya orijinli parçaları stokladık. Şimdilik bir sıkıntı yok. Fakat grevin İtalya'ya sıçramasından endişe ediliyor. Bu olursa üretimde sıkıntı yaşanabilir" şeklinde konuştu. Oyak Renault ve Toyota Türkiye yetkilileri de benzer açıklamalar yaptı. Üretimde İspanya'daki grevden kaynaklanan herhangi bir sıkıntı yaşanmadığını belirten firma yetkilileri, grevin uzun sürmesi halinde üretimde sorunlar doğabileceğini ifade ediyorlar. İspanya'daki grevin özellikle otomotiv sektörünü olumsuz etkilemesinin en büyük nedeni; otomotiv firmalarının sıfır stokla çalışması. Zaten bu durum otomotivi diğer sektörlerden ayıran en önemli özellik. Üretimde kullanılan parçalar, yan sanayi firmalarında üretilip kısa bir süre içinde fabrikaya üretim bantlarına taşınıyor. Otomotiv firmaları stok bulundurmadığı için, parçadaki gecikme, üretim sürecini olumsuz etkiliyor. Şu anda İspanya'da yaşanan greve Portekizli kamyoncular da destek veriyor. Grevin İtalya'ya sıçrayacağı da konuşulanlar arasında. Bu gerçekleşir ve kamyon grevi Avrupa'ya yayılırsa, sadece otomotiv değil diğer sanayilerde sıkıntı olabilir. Bir başka sıkıntı ise Türkiye'nin ihracatında yaşanabilir. Türkiye'de üretilen ihraç ürünlerinin Avrupa'ya gönderilmesinde sorunla karşılanabilir.
İLİŞKİLİ HABERLER
İspanyol kamyoncusu greve gitti, fatura Türk otomotivciye çıktı
Yayın tarihi: 17 Haziran 2008, Salı
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/06/17//haber,16EAA5C224DF49F28CAEDCAC24F2CDE2.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, TURKUVAZ GAZETE DERGİ BASIM A.Ş.