kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 13 Haziran 2008, Cuma
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
ABC

Okulların zili karne için çaldı

Yeni Haber
İLİŞKİLİ HABERLER
Okulların zili karne için çaldı
Karnelerini alan yaklaşık 15 milyon öğrencinin, 3 aylık yaz tatili başladı. 17 Eylül 2007 tarihinde başlayan 2007-2008 eğitim öğretim yılı, bugün sona erdi.

Okulöncesi eğitimdeki 701 bin 762 öğrenci, ilköğretim okullarındaki 10 milyon 870 bin 570 öğrenci ile liselerdeki 3 milyon 245 bin 322 öğrenci, 2008-2009 eğitim-öğretim yılının başlayacağı 8 Eylüle kadar tatil yapacak.

İlköğretim ve ortaöğretim okullarındaki 650 bin civarındaki öğretmen ise sınavlar tamamlandıktan sonra Temmuzdan itibaren tatile başlayabilecek. Anadolu, fen ve sosyal bilimler liselerinde okumak isteyen ilköğretim son sınıf öğrencileri, 8 Haziran 2008'de son kez yapılan Ortaöğretim Kurumları Öğrenci Seçme ve Yerleştirme Sınavı'na (OKS) girmişti.

İlköğretim 6. ve 7. sınıfların gireceği Devlet Parasız Yatılılık ve Bursluluk Sınavı (DPY-B) ile Seviye Belirleme Sınavları (SBS) ise 21-22 Haziran 2008 tarihlerinde birlikte yapılacak. 21 Hazirandaki sınava 6. sınıf, 22 Hazirandaki sınava 7. sınıf öğrencileri girecek.

Lise son sınıftaki öğrenciler ise 15 Haziran Pazar günü yapılacak Öğrenci Seçme Sınavı'na (ÖSS), üniversitelerin yabancı dil ile ilgili bölümlerinde okumak isteyen adaylar da 22 Haziran 2008'de yapılacak Yabancı Dil Sınavı'na girecek.

Yaz tatili, ilköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin heyecanlı bekleyişiyle geçecek. OKS sonuçları 11 Temmuz 2008'de, ÖSS sonuçları ise 15-20 Temmuz 2008 tarihleri arasında açıklanacak. OKS tercihleri de 11-18 Temmuz 2008 tarihleri arasında alınacak.

ANNE-BABALARA KARNE UYARISI

Gaziantep Avukat Cengiz Gökçek Devlet Hastanesi Çocuk ve Ergen Psikiyatrisi Uzm. Dr. Filiz Kılıç, okulların bugün yaz tatiline gireceğini hatırlatarak, anne ve babaları, karnesinde zayıf getiren çocuklara karşı temkinli olmaları konusunda uyardı.

Kılıç, karneyle ilgili ailelerin pozitif ya da negatif anlamda çok aşırıya kaçmamalarını, özellikle öğrencinin zayıf karne getirmesi durumunda, aşırı tepki göstermek, kısıtlamalar ve yasaklar getirmek ve cezalandırmak gibi tavırların doğru bir şey olmadığını ifade etti.

Karnesinde zayıf olan çocukların başarısızlık nedeniyle kendilerini baskı altında hissettiklerini belirten Kılıç, ''anne ve babaların çocuklarına biraz daha destekleyici yaklaşmasını bekliyoruz. Çocuklarını motive ederek, 'olabilir böyle şeyler, çalışır ilerde düzeltirsin' demelerini, çok fazla üzerinde durarak, günlerce üstüne üstüne gidip öğrencileri bezdirmemelerini istiyoruz'' dedi.

Çocukların, olumsuzluklardan çok fazla etkilenebileceklerini vurgulayan Kılıç, hiperaktif ve dikkat eksikliği gibi problemli olan çocukların ise çok daha kolay duygusal problemler yaşayabileceklerine dikkat çekerek, şunları kaydetti:

''Basit bir karne sorunu, intihar girişiminde bulunacak kadar ciddi sonuçlara yol açabiliyor. Ailelerin bu konuda biraz daha temkinli yaklaşması lazım. Ceza yerine baştan tedbir almak önemli. Bütün bir sene çocuğuyla, dersiyle ilgilenmemiş, hiç alakadar olmamış sadece 'otur dersine çalış' demiş bir anne babanın, karnede de zayıf görünce ceza vermesi çok mantıklı bir şey değil.

Baştan tedbir alıp ilgilenen bir aile, zaten yıl sonunda çok ciddi bir cezayı düşünmez. O nedenle cezayı önermiyoruz. Çocuklar zaten onun ezikliğini fazlasıyla yaşıyorlar. Kendileri de üzülüyorlar. Çocuğa ceza vermenin kimseye bir faydası yok. Bir taraftan çocuğun tatilini zehir ederken, diğer yandan çocuk gelecek yıla motivasyonu ve enerjisi tamamen kırılmış olarak başlıyor.''

Anne ve babaların çocuklarına sabırla ve temkinli yaklaşmaları gerektiğine işaret eden Dr. Kılıç, ''en azından kendi duygularına birazcık daha hakim olabilmeliler. Anne-baba karnedeki zayıfa bir şey dememiş, ama çocuk buna rağmen çok üzülmüşse çocuğu desteklemeli. Çocuk elinden geleni yapmışsa belli bir kapasitesi var demektir. Bütün yapabileceği maksimum şey o demektir. Bu durumda çocuğu yetenekli olduğu alanlara kaydırmayı öneriyoruz'' dedi.

(AA)