İLİŞKİLİ HABERLER
Tüketicileri dürtmek için kampanya yapmaktan bıktık
Tüketicileri dürtmek için kampanya yapmaktan bıktık
AK Parti'ye kapatma davası, tüketicinin tedirginliğini artırdı. 'Kampanya düşünmekten artık iş yapamıyoruz' diyen perakendeciler, fiyatın öneminin artacağını ve tüketim artmazsa iflasların gelebileceğini söylüyor..
Yaz sonundan bu yana Türkiye'de tüketici harcamaları duraklama dönemine girmiş olsa da, ABD kaynaklı resesyonun Türkiye'ye etkileri henüz tam anlamıyla ortaya çıkmamıştı. Ancak geçen cuma günü Yargıtay Başsavcısı tarafından AKP'ye açılan kapatma davası tüketicinin tedirginliğinin artmasına yol açtı. Sokağın nabzını tutan perakende sektöründe temkinli bir hava hâkim. Sektör temsilcileri, tüm Türkiye gibi, önce bu gergin siyasi havanın ne yönde gelişeceğini izlemek ve ardından buna göre tedbir almak istiyor. Bu süreçte de tüketimi canlandırabilmek en önemli hedef. İnci Deri'nin sahibi ve eski Birleşmiş Markalar Derneği'nin Başkanı Ali Murat Kızıltaş'ın deyimiyle, sektör 'tüketiciyi dürtmek için kampanya düşünmekten işini yapamaz hale geldi.'
DÖVİZ BÜROSUNDA KUYRUK OLDU
Kiğılı'nın patronu Abdullah Kiğılı'ya göre ise, gerginlik krize dönüşürse kampanya yapmak da bir fayda getirmeyecek. Son 48 saatte tüketicide çok büyük bir tedirginlik gözlemlediklerini belirten Kiğılı, "Belleklerimizde 3-5 yılda bir yaşanan benzer krizler yer ettiği için halk hemen ne yapacağını şaşırıyor. Otomatikman bir geriye dönüş beklentisi oluşuyor" diyor.
10-15 GÜN BEKLEYECEĞİZ
Kiğılı, şöyle konuşuyor: "Biz Türkiye olarak üzerimize düşen sorumluluğu almadık bu süreçte. Şimdi bu kapatma davasıyla bizde de etkilerin görüleceği ortaya çıktı. Bu iş kötüye giderse, hiçbirimiz altından kalkamayız. Bunun ilk etkisi de işsizliğin artması olur, çünkü yatırımlar durur, iflaslar peşinden gelir ve alışveriş merkezlerindeki mağazaların boşaldığını görürüz. Bakın mesela, haftasonu bir mağazamı ziyaret ettim, mağazanın yanındaki döviz bürosunda kuyruklar vardı." Kiğılı, bu süreçte ne tür önlemler alınacağına ilişkin ise, 10-15 günlük bekleyip izleme sürecinden sonra karar verileceğini vurguluyor.
İLİŞKİLİ HABERLER
Tüketicileri dürtmek için kampanya yapmaktan bıktık
Yayın tarihi: 19 Mart 2008, Çarşamba
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2008/03/19//haber,2FA8F410E2F449B4805AB5A0BF26B32B.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2008, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.