Şevket Dağ'ın Ayasofya tablosu, Sakıp Sabancı'nın en sevdiği eserlerdendi.
Her eserin ayrı yeri var
Güler Sabancı, koleksiyonun her parçasının amcası için ayrı bir yeri olduğunu anlatıyor. Ama levhaların renklerine ayrıca bayıldığını söylüyor. Avrupa etkilerinin giderek arttığı 19. yüzyılda, başkent İstanbul'da iri yazılarla duvara asılmak üzere yazılmış bu levhalar, bir tablo gibi mekânları süsleyen ve Batı etkisini farklı bir biçimde yansıtan görkemli eserler. Bunun yanı sıra Güler Sabancı, Sakıp Sabancı'nın Şevket Dağ'ın Ayasofya'yı gösteren resmini çok sevdiğini de ekliyor.
Yayın tarihi: 22 Aralık 2007, Cumartesi
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/12/22/ct/haber,47D51836ED544F85891A4CA778BB4E37.html
Tüm hakları saklıdır.