Panini çıkartmaları çocukların sosyalleşmesine de katkıda bulunuyor.
İLİŞKİLİ HABERLER
Bu hafta SABAH'ta Panini fırtınası esecek
Bu hafta SABAH'ta Panini fırtınası esecek
Ünlü çıkartma albümleri üreticisi Panini'nin UEFA Şampiyonlar Ligi albümü ve çıkartmaları, bu hafta SABAH'la ücretsiz olarak verilecek. Panini Türkiye Ofisi Genel Müdürü Hermann W. Paul, çocukların çıkartma tutkusunu anlattı..
- Panini ne zaman ve nasıl kuruldu?
- 1954 senesinde Panini kardeşler tarafından bir yayınevi olarak kuruldu. İlk olarak 1961 yılında İtalyan Ligi'nin çıkartma koleksiyonu basıldı. Bugün Panini, 110 ülkede ürünlerini piyasaya veriyor. Dünya çapındaki ciromuz 500 milyon avronun üzerinde. Her yıl 400'ün üzerinde çıkartma koleksiyonu üretiyoruz.
- En çok hangi çıkartma koleksiyonları ilgi görüyor?
- Erkek çocuklarının ilgi alanı ağırlıklı olarak futbol. Umarım, kızları da bu trendin içine alabiliriz. Panini 30 yıldır FIFA'yla, 25 yıldır da UEFA'yla ortaklaşa çalışmalar yürütüyor.
- Günümüz çocukları daha çok bilgisayar ve TV başında. Bu durum firmanızı nasıl etkiledi?
- Ben çok uzun yıllardır yayıncılık sektöründe çalışıyorum. Burada her zaman korkulan bir şey vardır, bilgisayarın hayatımıza girmesiyle bu tarz yazılı ürünlere karşı ilginin azalacağı korkusu... Bizim tarafımızdan bakarsam, kesinlikle bir tehdit oluşturmuyor. Çünkü biz her zaman popüler ürünleri takip ederek, yeni ürünler yapıyoruz. Dolayısıyla hiç etkilemedi. Örnek olarak şunu verebiliriz ki, son 10 yılda dünya çapında Panini'nin senelik 50 milyon avro olan cirosu 500 milyon avroya ulaştı.
- Uzmanlar çocukların mümkün olduğunca televizyon ve bilgisayardan uzak tutulmasını öneriyor. Bu anlamda Panini faydalı bir alternatif oluşturuyor aslında...
- Evet bizim amaçlarımızdan biri de bu. Çocuğun pasif olarak takip ettiği bir şey yapmıyoruz biz. Eğer bir koleksiyon yapıyorsanız, futbol veya diğer karakterler olabilir, arkadaşlara ihtiyacınız var. Bir paket çıkartma alıyorsunuz ve içinden beş tane çıkıyor. Bazen daha önce aldıklarınızdan biri de çıkabiliyor. Burada değiş tokuş ve arkadaşlarınızla paylaşma işin içine giriyor. Bu, işin sosyal tarafı. Ayrıca hep eğitici şeyler yapmaya çalışıyoruz. Aslında yaptığımız iş, biraz da çocuğun eğlenceyle karışık bir şeyler öğrenmesini sağlamak.
- Türkiye'de ofis açmaya nasıl karar verildi?
- Panini 10 yıl önce İtalya dışına açılmaya başladı. Uzun süredir Türkiye pazarını izliyorlardı. Birçok ülkede yapıldığı gibi bir dağıtım ortağı ya da acentelik üzerinden de yürütülebilirdi ama bir ofis açılması uygun görüldü. Çünkü Türkiye, Panini için oldukça büyük bir pazar. Türkiye'nin nüfusu çok genç. 4-14 yaş arasında 14 milyon çocuk var.
- Satışlar hedeflediğiniz gibi mi?
- Bu senenin sonunda Türkiye'deki birinci yılımızı dolduracağız. Toplamda 12 tane farklı ürün piyasaya vermiş olacağız. Bu bir yılda milyonlarca ürün sattık. Daha öncesinde, yani dağıtıcı ortaklarımız üzerinden geldiği döneme göre, bugün Türkiye'de 10 katı daha fazla ürün satıyoruz.
- Koleksiyoneriniz olan çocuklar size kolay ulaşabiliyor mu?
- Tabii ki... Farklı iletişim noktalarımız var çocuklarla. Örneğin albümlerin içinden çıkan eksik çıkartma tamamlama formları... Çocuk albümü tamamlamaya çalışıyor. Sonuna geldiği zaman bize doldurup yolladığı formla beraber bizden direkt olarak satın alabiliyor. Albümlerin arkasına ofisimizin telefon numarasını koyduk. Bizi arayabiliyorlar.
İLİŞKİLİ HABERLER
Bu hafta SABAH'ta Panini fırtınası esecek
Yayın tarihi: 25 Kasım 2007, Pazar
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/11/25/pz/haber,A1518BDF48434D148D9D7F567A708958.html
Tüm hakları saklıdır.