kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 8 Kasım 2007, Perşembe
Son Dakika
ARAYIN
Google
Google Arama
atv
Kanal 1
ABC
Türk kahve pazarı büyüklüğünün 5 milyar fincan olduğunu söyleyen Nestle İçecekler Genel Müdürü Phillips, "Bunun yüzde 24’ü otel, restoran ve kafelerde satılıyor" dedi.

Bir yılda 5 milyar fincan kahve tükettik

Nestle İçecekler Genel Müdürü Grant Phillips, Türkiye'de 2006 yılında toplam 5 milyar fincan kahve tüketildiğini söyledi. Nescafe'nin karışım kahve ürünü 3'ü 1 Arada'nın yeni ambalaj ve yeni çeşitlerinin tanıtımının yapıldığı toplantıda konuşan Phillips, pazarla ilgili yapılan araştırmalardan da örnekler verdi. Kahve pazarının büyüklüğünün 2006 sonunda 261 milyon YTL'ye ulaştığını belirten Phillips, "Nestle'nin Türkiye'deki toplam pazar payı yüzde 57. Türk pazarında saniyede 50 fincan Nescafe tüketiliyor" diye konuştu. Phillips, Türkiye'nin önemli bir iş sahası olduğunu ve kahve piyasasını kendilerinin yarattığını ifade etti. Piyasanın lideri konumlarını korumaya çalıştıklarını anlatan Phillips, "Liderliğimizi korumak için daha da gelişmek zorundayız" dedi. Karışım kahveleri de içeren ve rekabetin geliştiği çözülebilir hazır kahvede pazar paylarının yüzde 67 olduğunu kaydeden Phillips, "Türkiye'de kahve tüketimi her yıl artıyor. Pazarın büyümesinde genç nüfus, kentsel hane oranındaki artış ve pratik ürünlerin yaygınlaşması etkili oldu" diye konuştu.

ZİNCİR AÇMAYACAĞIZ
Nestle'nin perakende kahve mağaza zinciri kurmayı düşünüp düşünmedikleri sorusu üzerine Phillips, "Kahve zinciri açmak gibi bir planımız yok" dedi. Phillips, "Türkiye'de satılan ürünlerimizi Türk damak tadına göre hazırlıyoruz. Ürünlerin tamamı doğal" dedi.