kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 13 Mayıs 2007, Pazar
Son Dakika
ARAYIN
atv
Kanal 1
ABC

'Bankalar aldıkları ücretlerin detaylarını duyurmak zorunda

FURKAN ALP
Türkiye Bankalar Birliği Genel Sekreteri Keskin, bankaların uyguladıkları ücret ve komisyonlardaki farklılıkları incelediklerini ancak rekabet kanunu çerçevesinde bu konuda bir düzenleme yapamadıklarını söyledi..
Bankacılık sektöründe artan rekabet bankaların verdikleri hizmetler karşılığında aldıkları ücret ve komisyonlara da yansıyınca, müşteriler çalışacakları bankaları seçmekte zorlanmaya başladı. Özellikle bankaların uyguladıkları ücret ve komisyon tarifelerindeki farklılık, müşterilerin kafasını karıştırıyor. Türkiye Bankalar Birliği Genel Sekreteri Ekrem Keskin, bankaların verdikleri hizmetlerin niteliğini ve bunun karşılığında talep ettikleri ücretleri önceden müşteriye bildirmenin önemine işaret ederek, "Bankaların verdikleri hizmet karşılığı aldıkları ücret ve komisyonları müşterilerine aktarmaları çok önemli. Sektör için olmazsa olmaz bir ilke. Bankalar verdikleri hizmet karşılığında aldıkları ücreti açık ve net bir şekilde müşteriye açıklamak zorunda. Rekabetçi bir piyasada müşterilerin bu fiyatlandırmayı önceden bilerek serbestçe çalışacakları bankayı seçmeleri çok önemli. Sadece ücret değil, verilen hizmetin niteliği de önem taşıyor" dedi.

KANUN ENGELLİYOR
Tüketiciyi korumanın temel kavramının rekabeti iyi durumda tutarak, müşteriyi bilgilendirmekten geçtiğini ifade eden Ekrem Keskin, bankacılık sektörünün gelişmesi için müşteriler ile bankalar arasındaki ilişkilerin sağlıklı olmasının önmeli olduğunun altını çizdi. Keskin, bankaların aldıkları ücret ve komisyonlar ile ilgili düzenlemelerin çok açık olduğunu kaydederek şöyle konuştu: "Düzenlemeler çok açık. Bu konudaki düzenlemeler bankaların fiyatlamalarını serbest bırakmış. Müşterinin ne tür hizmetler istediği önemli. Bazı istekler ve hizmetler yüksek teknolojili yatırım gerektiriyor. Üretilen hizmetin bir maliyeti var. Bankaların aldıkları hizmet bedellerindeki farklılık hizmetlerin ve ürünlerin çeşitlilğinden kaynaklanıyor. Vergisel yükler, operasyonel yükler maliyetleri artırıyor. Türkiye Bankalar Birliği olarak konuyu inceledik ve rekabet kanunu çerçevesinde bu konuda bir düzenleme yapılamayacağını anladık. En azından belirli bir referans çerçevesinde bir ücret belirlenibilir mi diye düşündük ama rekabet kanunu ve düzenlemeler bunu engelliyor." Geçtiğimiz günlerde Brezilya'dan bir bankacılık heyetinin Türkiye'yi ziyaret ettiğini anlatan Keskin, heyetin kendilerine 'Türkiye'de bankaların ücret ve komisyon gelirlerinin faiz dışı giderlerini ne kadar karşılıyor' diye sorduğunu ve Brezilya'da bankacılık sektöründe bir prensipten bahsettiklerini söyledi. Keskin, sözlerine şöyle devam etti: "Brezilyalı bankaların ücret ve komisyon gelirleri bankaların faiz dışı giderlerin yüzde 100'ünü karşılıyormuş. Bizde ise henüz o noktada değil. Finansal hizmetlere olan talebin artırılması önemli. Hizmetlere ulaşmamış geniş bir müşteri kitlesi var. Finansal sektörün işlem hacmini iki katına çıkarabilsek ücretler çok daha makul seviyelere gelecek."
Haberin fotoğrafları