Starbucks CEO’su Jim Donald, Türkiye’de 4 yılda yakaladıkları başarıdan çok memnun olduklarını söyledi.
İLİŞKİLİ HABERLER
'Büyürken küçük kalacağız'
'Büyürken küçük kalacağız'
39 ülkede 13 bin mağazası bulunan 'kahve devi' Starbucks'ın CEO'su Jim Donald, "Mağaza sayımız 40 bin olacak; ama büyürken müşteriyle bire bir ilişki kurup 'küçük' kalacağız" dedi..
1971 yılında ABD'nin Seattle kentinde özel kahveler satan bir dükkanla faaliyete geçen Starbucks Coffee, bugün 39 ülkedeki 13 binden fazla mağazasıyla kahve sektörünün en büyük zinciri haline geldi. Haftada 40 milyon müşteriye kahve satan Starbucks'ın CEO'su Jim Donald, 3 yılda mağaza sayısını 40 bine ulaştırmayı hedeflediklerini söyleyerek, bu büyümeye karşılık 'müşteriyle birebir ilişkiye girebilecek şekilde küçük' kalmayı istediklerini vurguladı. Donald, Türkiye'de 4 yılda büyük bir başarı yakaladıklarına da işaret ederek, bunun sırrını 'Türk misafirperverliği ve köklü kahve kültürünü birleştirmek' olarak gösterdi. Starbucks CEO'su Jim Donald, SABAH'ın sorularını şöyle yanıtladı:
* 4 senedir bulunduğunuz Türkiye pazarında istediğiniz sonuçları aldınız mı? Zengin kahve kültürü ve Avrupa ile Asya arasındaki köprü, her iki kıtaya da açılan kapı olması özelliğiyle Türkiye, Starbucks için çok önemli. Uzun yıllara dayalı köklü bir iş ortaklığımız bulunan Alshaya Grubu ile 2003 yılında faaliyet göstermeye başladığımız Türkiye'de, bizleri çok mutlu eden büyük bir ilgiyle karşılandık. Bugün, İstanbul, Ankara, İzmir, Aydın, Balıkesir ve Bursa'da müşterilerimize "Starbucks Deneyimi"ni sunduğumuz 60'dan fazla mağazamız bulunuyor.
* Türkiye'deki başarının sırrı nedir? Türkiye'de gördüğümüz büyük ilginin temelinde, tüm dünyada bilinen Türk misafirperverliğini ve ülkenin köklü kahve kültürünü, Starbucks uzmanlığı ile başarılı bir şekilde harmanlayarak müşterilerimize özel bir deneyim yaratmamız yatıyor.
* Büyüme ile ilgili hedefler doğrultusunda karşılaştığınız en büyük zorluk ne? Burada temel felsefe, bizlerle aynı heyecanı yaşayacak; hevesini, yüreğini aynı fincana katacak "doğru" kişilerle birlikte çalışmak. Starbucks markasının elde ettiği başarının sırrı, "büyürken küçük kalmayı başarabilmek"; yani tüm dünyada hizmet verdiğimiz misafirlerin sayısı giderek artarken, her bir misafirimizle kişisel düzeyde iletişim ve ilişki kurup, bunu sürdürebiliyor olmak çok büyük önem taşıyor.
İLİŞKİLİ HABERLER
'Büyürken küçük kalacağız'
Yayın tarihi: 29 Nisan 2007, Pazar
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/04/29//haber,F675D311363F4F869ABA2E2AEE87C093.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.