İLİŞKİLİ HABERLER
'ABD dışı pazarların büyümesi daha hızlı'
'ABD dışı pazarların büyümesi daha hızlı'
* Kahve sektörü en yüksek geliri gelişmiş ülkelerde elde ediyor; ancak bu ülkelerdeki büyüme oranı, gelişmekte olan ve gelişmemiş ülkelere göre daha yavaş. Bu konudaki büyüme stratejiniz nedir? Bölgeler ve hatta ülkeler bazında küresel pazar payları ile ilgili değişim öngörüleriniz nelerdir? Faaliyet gösterdiğimiz bütün pazarlarda her geçen gün daha fazla insan tarafından tercih ve ziyaret ediliyoruz. Büyüme ise ağırlıklı olarak Çin'in de içinde bulunduğu Asya Pasifik ve Latin Amerika, Avrupa ve Ortadoğu pazarlarından geliyor. Dolayısıyla orta ve uzun vadede bu coğrafyalara olan odağımızın artacağını söylemek yanlış olmaz.
* İnsanların geleneksel kahve içmeye alıştığı ülkelerde, (çoğu Türk insanının geleneksel Türk kahvesini tercih ettiği gibi) Starbucks gibi mağazalar çok da hoş karşılanmıyor. Değişik tat duygusu ve alışkanlıkları olan tüketicileri ele geçirmek için stratejileriniz nelerdir? Pazarda değişik müşteri ihtiyaçlarına cevap verecek birçok oyuncuya yer olduğunu düşünüyoruz. Türkiye'nin zengin kahve kültürüne saygı duyuyoruz ve bu saygı çerçevesinde Türk Misafirlerimize değişik bir kahve deneyimi sunmak için çalışıyoruz. Ürünlerimizi özellikle yiyeceklerimizde yerel ağız tadına ve geleneklerine uygun hale getirmeye gayret ediyoruz. Söz gelimi, Çin'de ya da Avusturalya'daki mağazalarımızda o kültürlerin tatlarına uygun yiyecekler yer alırken, Türkiye'de ise, poğaçadan, peynirli, ıspanaklı puflara; yerel lezzetler ve Türk Kahvesi sunuyoruz. Uluslararası tatları, yerel dokunuşlar ve malzemelerle zenginleştiriyoruz.
İLİŞKİLİ HABERLER
'ABD dışı pazarların büyümesi daha hızlı'
Yayın tarihi: 29 Nisan 2007, Pazar
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/04/29//haber,1263BC0146F147FAB3C4C60CEF144299.html
Tüm hakları saklıdır.
Copyright © 2003-2007, MERKEZ GAZETE DERGİ BASIM YAYINCILIK SANAYİ VE TİCARET A.Ş.