kapat
Üye OlÜye Girişi
Bugünkü SABAH Gazetesi
  |  Benim şehrim | 27 Nisan 2007, Cuma
Son Dakika
ARAYIN
atv
Kanal 1
ABC
Ayşen Zamanpur

Akmerkez'deki kaşmir tutkusu S&C'yi dünyada ilk üçe soktu

Türk kaşmir markası Silk&Cashmere'in CEO'su Zamanpur, Akmerkez'deki mağazalarının dünyadaki tüm markaların mağazaları içinde metrekare başına kaşmir satışında ilk 3 arasında yer aldığını söyledi..
Kaşmiri anavatanı Çin'den Türkiye ve Avrupa'ya pazarlayan Silk&Cashmere'in Genel Müdürü Ayşen Zamanpur, tüm dünyada 42 kaşmir markası olduğunu söyleyerek, "Akmerkez'deki mağazamızın metrekare başına düşen kaşmir satışı dünyadaki bütün mağazalar içinde ilk 3'te yer alıyor. Burada metrekare başına her ay 30 kaşmir kazak satıyoruz" dedi. Dünyanın çeşitli kentlerinde 47 satış noktaları olduğunu belirten Zamanpur, global kaşmir pazarındaki talebin yüzde 60'ının Japonya'dan geldiğini, bu nedenle bu ülkede de kısa zamanda mağaza açmayı planladıklarını açıkladı.

TALİPLER ARTTI
1992 yılında ilk mağazasını açan Silk & Cashmere'in 2006 yılı sonunda 17.5 milyon dolar ciroya ulaştığını dile getiren Zamanpur, 20 milyon dolar ciroya ulaştıklarında şirketi halka açacaklarını söyledi. Satışlarının yüzde 45'inin yurt dışına yapıldığını kaydeden Zamanpur, dünyadaki kaşmir şirketleri arasında cirosal anlamda ilk 20'ye girdiklerinin altını çizdi. Başta private equity (özel hisse fonu) şirketleri olmak üzere yabancı taliplerin kapılarını çaldıklarını anlatan Zamanpur, "Özellikle son 2 senedir Türkiye'nin de yıldızının parlamasıyla bize de ortaklık, satın alma ya da ortak yatırım teklifleriyle gelenler çoğaldı" dedi. Zamanpur, Silk & Cashmere markasının daha da güçlendirilmesi şartıyla her türlü teklifi değerlendirebileceklerini, ancak bu konuda kesin bir karara henüz varmadıklarını belirtti.