Atatürk Havalimanı ihalesinin 3 milyar dolar gibi bir rakamla sonuçlanması, Antalya Havalimanı'nın 3 milyar 197 milyon dolarla rekor kırmasına sebep oldu. Bu sonucun Türkiye'de terminal işletmeciliğinde yeni bir markayı, IC İçtaş'ı ortaya çıkardığını söyleyebiliriz. Şimdi sırada Nisan sonu veya mayıs başında yapılması düşünülen Sabiha Gökçen Uluslararası Havaalanı ihalesi var. Antalya ihalesini kaybeden TAV ile IC İçtaş'ın asıl yarışı Sabiha Gökçen'de olacak. Sabiha Gökçen, 20 yıllık süreyle Yap-İşlet-Devret (YİD) modeli ve kiralama olarak ihale edilecek. İhaleyle birlikte 10 milyon yolcu kapasiteli ikinci bir terminal yapılması planlanıyor. Sabiha Gökçen'e şimdiden asgari 2 milyar dolar değer biçiliyor. Ancak, Sabiha Gökçen'de ihaleye çıkarılacak nokta sayısı diğerlerinden çok daha farklı. Milli Savunma Bakanlığı Savunma Sanayi Müsteşarlığı'nın (SSM) uhdesinde olan meydanın dış ve iç hatlar birlikte, yakıt, yer hizmetleri, kargo terminali, otoparklar, VİP ve CIP salonları ihale edilecek. Hali hazırda meydanı Havaalanı İşletme ve Havacılık Endüstrileri AŞ (HEAŞ) yönetiyor. Sabiha Gökçen'in 680 milyon dolara faaliyete geçirildiği düşünülürse ihaleyle çok tartışılan bu rakamda finanse edilmiş olacak. Sabiha Gökçen ihalesinde yolcu garantisi olmayacağı, ikinci bir pistin paralel pist olarak devreye alınması da gündemde. Sabiha Gökçen'de şu an dış hatların bir kısmı iç hat olarak kullanılıyor. 2006'da iç ve dış hat toplam yolcu sayısı 2 milyon 916 bin oldu. Bu rakamın 2 milyon 153 bini iç hat yolcusu. 2007 yılında ise yüzde 30'un üzerinde artış bekleniyor. Atatürk Havalimanı'ndaki kapasite sorunu sebebiyle özellikle dış hat yolcusunda artış bekleniyor.
Yayın tarihi: 15 Nisan 2007, Pazar
Web adresi: https://www.sabah.com.tr/2007/04/15/pz/haber,8FA34301C5D94AD49397F4DBC459EB80.html
Tüm hakları saklıdır.