Hans Körber: Media Markt yatırım lokomotifi olacak
Türkiye'de Migros gibi mağazaları satın alarak büyüme planımız yok. Biz anlamı olan şeyler yaparız. Satın alma anlayışımız yok
Media Markt çok agresif bir şirket. Elektronik perakende sektöründeki rekabetten Türk tüketicisi kazançlı çıkacak.
Bılanço sonuçlarının açıklanmasından sonra Türkiye'den gelen gazetecilerle sohbet toplantısını katılan Metro Group Yönetim Kurulu Başkanı ve CEO'su Hans Joachim Körber, "Türkiye'de bundan sonraki yatırımların lokomotifi Media Markt olacak" dedi. Media Markt ile Avrupa'nın açık ara en büyük elektronik perakendecisi olduklarını söyleyen Körber, Metro Cash&Cary ve Real yatırımlarına da devam edeceklerini bildirdi. Türkiye'de bugüne kadar 500 milyon Euro yatırım yaptıklarını ve önümüzdeki üç yıl içinde en az 300 milyon Euro yatırım yapmayı plandıklarını anlatan Körber, "Bunu fersah fersah aşarız diye düşünüyorum" dedi. Metro, Media Markt ile büyüme hedefine karşın, 2007'de Türkiye'de üç yeni Real ve Cash&Cary açmaya hazırlanıyor. M1 Meydan ve Media Markt da eklendiğinde istihdam artışını ise 3 bin olarak planlıyor. Türkiye cirolarının 2006 yılında 1 milyar Euro olduğunu açıklayan Körber, 2005 yılı rakamının ise 921 milyon Euro olduğunu söyledi. YTL bazında Türkiye cirolarının yüzde 12.6 arttığını belirten Körber, genel olarak Türkiye operasyonlarından memnun olduğunu sözlerine ekledi. Körber, Kaufhof mağaza zincirini ise Türkiye'ye getirmeyi düşünmediklerini belirtti.
YER FİYATLARI ÇOK YÜKSEK Körber, Türkiye'de mağazalar kurmak için istenen yer fiyatlarının çok yüksek, özellikle büyük kentlerde güzel yerlere talebin fazla olduğunu söyledi. Ancak kendilerinin de çıkabilecekleri son fiyat noktasını çok iyi bildiklerini anlatan Körber, "O rakamlara kadar da çıkıyoruz" dedi. Fiyatların illere göre faklılık gösterdiğine de işaret eden Körber, "Türkiye'de yatırım yeri problemi devam ediyor. Hazine'ye ait çok arazi var. Bunlar özelleşmeli" diye konuştu.